Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Posts Tagged ‘bagażniki rowerowe’

OBSŁUGA FILTRU POWIETRZA

Posted in Uncategorized  by admin
September 7th, 2016

Swieży olej w ilości 2,5 1 wlewa się po zdjęciu pokrywy. Po wlaniu oleju należy nieco zaczekać aż spłynie on całkowicie do miski olejowej, po czym sprawdzić jego poziom prętowym wskaźnikiem. Gdy samochód ustawiony jest poziomo, olej powinien sięgać do górnej kreski wskaźnika.
Niektóre silniki zaopatrzone są w bocznikowy filtr oleju. Filtr ten należy wymieniać co 10 000 km przebiegu. Podczas wymiany filtru należy wlać 0 0,25 1 oleju więcej niż normalnie.
W czasie eksploatacji samochodu poziom oleju w silniku powinien być utrzymany między dolną a górną kreską na wskaźniku prętowym. Obniżenie się poziomu oleju od górnej kreski do dolnej świadczy o ubytku oleju. Jeżeli zużycie oleju przekroczy na 1000 km przebiegu, należy zwrócić się do specjalistycznej stacji obsługi.
Wytwórnia zaleca po okresie dotarcia silnika kontrolować poziom oleju w silniku co każde 500 km przebiegu samochodu poziom oleju w silniku co każde 500 km przebiegu samochodu. W praktyce należy to rozumieć w ten sposób, że jeżeli samochód przejeżdża dziennie niewielką liczbę kilometrów, to kontrole poziomu oleju można przeprowadzać co tydzień, jeżeli zaś samochód znajduje sie w długotrwałej podróży i jest prowadzony z prędkością zbliżoną do maksymalnej, to poziom oleju należy sprawdzać na każdym postoju. Do uzupełnienia poziomu między poszczególnymi wymianami oleju wolno używać tylko tego samego oleju, który został wlany podczas poprzedniej wymiany.
Po zatrzymaniu silnika należy zaczekać około dwóch minut aż olej spłynie do miski olejowej, następnie wyjąć wskaźnik, wytrzeć go do sucha czystą szmatką i dopiero wówczas zmierzyć rzeczywisty poziom. [podobne: bagażniki rowerowe, podesty ruchome, Przewozy bagażowe ]
Samochody R8 i RIO wyposażone są w filtr powietrza z wymiennym wkładem. Według zaleceń wytwórni wkład filtru należy wymieniać po przebiegu od 10 000 do 30 000 km, w zależności od stopnia zapylenia dróg, na których samochód jest eksploatowany.
W praktyce należy przyjąć następującą zasadę:
wymieniać wkład filtru po przebiegu 30 000 km, jeżeli samochód użytkowany jest w mieście i na drogach o utwardzonej nawierzchni; wymieniać wkład filtru po przebiegu 20 000 km, jeżeli samochód użytkowany jest co pewien czas na drogach o nieutwardzonej nawierzchni;
— wymieniać wkład filtru po przebiegu 10 000 km, jeżeli samochód użytkowany jest na drogach o znacznym zapyleniu.

Comments Off

Posts Tagged ‘bagażniki rowerowe’

OBSŁUGA FILTRU POWIETRZA

Posted in Uncategorized  by admin
September 7th, 2016

Lampka kontrolna ładowania akumulatora zapala się podczas pracy silnika na biegu jałowym. po zwiększeniu prędkości obrotowej oraz podczas jazdy powinna zgasnąć. Jeżeli lampka zapala się podczas jazdy, należy zatrzymać samochód i sprawdzić, czy pasek klinowy nie ślizga się. Przyczyną mogą być również niedomagania prądnicy lub regulatora. Należy wówczas dojechać do najbliższej stacji obsługi, korzystając jak najmniej z odbiorników prądu, aby nie wyczerpać akumulatora. Nie wyłączać silnika, gdyż rozrusznik pobiera dużo prądu.
Lampka kontrolna świateł drogowych powinna palić się po włączeniu świateł drogowych. Lampka kontrolna kierunkowskazów powinna migotać po włączeniu kierunkowskazu.
Dmuchawę urządzenia ogrzewczego włącza się w celu uzyskania wymuszonego nawiewu powietrza przez nagrzewnicę podczas wolnej jazdy. Gdy samochód porusza się z prędkością powyżej 60 km/h, dmuchawę można wyłączyć.
Lampka oświetlenia wnętrza nadwozia umieszczona jest w lusterku wstecznym, Przełącznik lampki może być ustawiony w trzech położeniach: oświetlenie ciągłe, oświetlenie przy otwartych drzwiach i całkowite wyłączenie oświetlenia.
W celu zamocowania pasów bezpieczeństwa przewidziane są płytki umieszczone w podłodze i w środkowym wsporniku dachu samochodu.
Układ smarowania w nowym silniku jest napełniony specjalnym olejem do docierania. Po przebiegu pierwszych 500 do 1000 km należy spuścić ten olej i wlać olej wielozakresowy (multigrade). Po przebiegu od 2000 do 2500 km należy spuścić Olej, wypłukać silnik Olejem tego samego gatunku i wlać świeży olej. Następne wymiany oleju powinny odbywać się co 5000 km przebiegu.
W razie szczególnie niekorzystnych warunków pracy silnika wytwórnia zaleca krótsze przebiegi do wymiany oleju, np. po 25004-3000 km. Jako szczególnie niekorzystne warunki należy uważać eksploatacje samochodu w zimie na krótkich odcinkach w ruchu miejskim oraz eksploatacje samochodu w lecie na drogach gruntowych o znacznym zapyleniu. [podobne: bagażniki rowerowe, podesty ruchome, Przewozy bagażowe ]
Wytwórnia zaleca do smarowania silnika stosować wysokogatunkowe oleje typu HD. W zależności od temperatury otoczenia należy stosować następujące oleje oznaczone symbolami według SAE:
w temperaturze poniżej — 5 W/20, w temperaturze od —12 0 C do +30 0 C — 10 W/30 lub 10 W/40, w temperaturze powyżej +30 o c — 20 W/40 lub 10 W/40
Jako olej zastępczy można stosować Selektol 9 oraz zdaniem autora olej f-125, a także każdy Olej, który będzie wprowadzony do sprzedaży z przeznaczeniem do silnika samochodu Polski FIAT 125P.
Wymiana oleju w silniku powinna odbywać się wówczas, gdy silnik jest dobrze nagrzany

Comments Off

« Previous Entries