Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Posts Tagged ‘auto komis lech’

DOCIĄGANIE ŚRUB GŁOWICY

Posted in Uncategorized  by admin
May 29th, 2019

W toku eksploatacji, a szczególnie w okresie docierania, konieczne jest dociąganie śrub głowicy.
Kolejność odkręcania i dokręcania śrub musi być ściśle zachowana, żeby nie dopuścić do zwichrowania powierzchni styku głowicy z blokiem silnika, z tym że odkręcanie i przykręcanie śrub głowicy powinno odbywać się stopniowo za pomocą klucza dynamometrycznego.
Samochody FIAT 850 wyposażone są w sprzęgło jednotarczowe suche, a tarcza sprzęgła jest wyłożona dwustronnie nitowaną okładziną cierną.
Docisk tarczy sprzęgła i pierścienia koła zamachowego zabezpiecza jedna centralna sprężyna płytkowa. Zastosowanie jej obniżyło w sposób wydatny liczbę części składowych sprzęgła i uprościło jego regulacje i obsługę,
Jedną z czynności obsługowych w odniesieniu do sprzęgła jest okresowe sprawdzenie ruchu jałowego łożyska oporowego, a tym samym i skoku jałowego pedału sprzęgła za pomocą zmiany długości cięgła. Sprawdzenie i regulację tego skoku przeprowadzać należy po każdych 5000 km przebiegu. Skok pedału sprzęgła powinien wynosić 35—40 mm, co odpowiada 2 mm luzu między łożyskiem oporowym sprzęgła a pierścieniem oporowym.
Zachowanie luzu na pedale sprzęgła jest bardzo istotne, ponieważ zapewnia pełny docisk wszystkich powierzchni pracujących sprzęgła.
Układ kierowniczy omawianych samochodów z uwagi na wysoce odpowiedzialne zadania, jakie ma do spełnienia w czasie jazdy, wymaga szczególnie pieczołowitej kontroli w okresie użytkowania.
Mechanizmy zwrotniczy i kierowniczy we wzajemnym funkcjonalnym powiązaniu, tworzą zespół elementów i części, które w toku użytkowania samochodu ulegają stopniowemu zużyciu. Układ kierowniczy w omawianych samochodach, gdy jest właściwie obsługiwany i doglądany, nie wykazuje zbyt poważnych odchyleń od normy nawet pod koniec przebiegu międzynaprawczego.
Przeguby drążków kierowniczych w omawianych modelach są szczelnie chronione przed kurzem i zanieczyszczeniami z zewnątrz. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘auto komis lech’

DOCIĄGANIE ŚRUB GŁOWICY

Posted in Uncategorized  by admin
May 29th, 2019

Do czynności obsługowych należy zaliczyć odpowietrzanie układu hamulcowego. W tym celu należy nałożyć na końcówkę odpowietrznika przewód gumowy, którego drugi koniec powinien być zanurzony w szklanym naczyniu napełnionym do połowy płynem hamulcowym oraz postępować tak, jak to przedstawiono W Części pierwszej,
Podczas odpowietrzania układu należy uważać, aby nie dopuścić do wypompowania całego płynu ze zbiornika, który po odpowietrzeniu ostatniego koła należy dopełnić do poziomu 1 cm poniżej górnej krawędzi zbiornika. Nie należy dolewać natychmiast do zbiornika płynu, który wydostał się podczas odpowietrzania do szklanego naczynia. Płyn należy przed tym dokładnie przefiltrować, aby usunąć z niego ewentualne zanieczyszczenia.
Po prawidłowym odpowietrzeniu pedał nie powinien przy kilkakrotnym naciśnięciu zmieniać położenia i musi być wyraźnie odczuwalny opór płynu.
Hamulec ręczny w samochodzie FIAT 850 powinien być tak wyregulowany, żeby zaczął skutecznie działać na tylne koła po przesunięciu dźwigni hamulca na długość równą 3 do 7 zębów listwy zębatej. Jeżeli skok dźwigni jest większy lub hamowanie przy maksymalnym jej wyciągnięciu nie jest skuteczne, należy taki hamulec wyregulować. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘auto komis lech’

DOCIĄGANIE ŚRUB GŁOWICY

Posted in Uncategorized  by admin
May 29th, 2019

Zasady obsługi akumulatora, prądnicy oraz rozrusznika i innych silników elektrycznych są takie same, jak to opisano w Części pierwszej niniejszej książki.
Uwaga. W samochodach, w których wbudowana jest prądnica . prądu zmiennego nie wolno Odłączać akumulatora przy pracującym silniku. Odłączenie akumulatora może W tym przypadku doprowadzić do uszkodzenia prądnicy!
Należy w samochodzie przewozić oryginalne zapasowe bezpieczniki, których budowa różni się od bezpieczników w innych samochodach. W wyposażeniu elektrycznym samochodów OPEL stosuje się dwa rodzaje bezpieczników: o mocy 5 A i mocy 8 A. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘auto komis lech’

DOCIĄGANIE ŚRUB GŁOWICY

Posted in Uncategorized  by admin
May 29th, 2019

Lampy przednich kierunkowskazów i lampy tylne mają delikatne osłony z tworzywa sztucznego. Jeżeli osłona przykleiła się do uszczelki oprawy, należy bardzo powoli odciągać osłonę, aby nie uszkodzić tworzywa, W czasie dokręcania wkrętów przytrzymujących osłony lamp nie należy używać nadmiernej siły i nie wkręcać wkrętów do całkowitego oporu, co może spowodować popękanie tworzywa.
Instalacja elektryczna w samochodach OPEL łączona jest za pomocą praktycznych złączy zatrzaskowych. Niektóre kompletne urządzenia elektryczne, jak np. przerywacz, przełączniki itp. łączone są bezpośrednio do odpowiednich końcówek zatrzaskowych na przewodach. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘auto komis lech’

DOCIĄGANIE ŚRUB GŁOWICY

Posted in Uncategorized  by admin
May 29th, 2019

Przynajmniej raz na dwa lata przeprowadzamy przegląd stanu technicznego urządzeń klimatyzacyjnych nadwozia. Wnętrze nagrzewnicy powietrza należy przedmuchać strumieniem sprężonego powietrza w kierunku odwrotnym do normalnego przepływu powietrza. Popękane lub przełamane przewody doprowadzające wodę należy wymienić, sprawdzając uszczelnienia w punktach połączeń.
W samochodach, w których wbudowana jest elektryczna nagrzewnica szyby tylnej, należy zachować szczególną ostrożność, aby podczas mycia i czyszczenia szyby nie uszkodzić złączy przewodów doprowadzających prąd do nagrzewnicy szyby.
Samochody RENAULT 8 i 10 mają ustaloną renomę wśród użytkowników tych pojazdów. Są to samochody o stale rozwijającej się i ulepszanej konstrukcji, wytwarzane w oparciu o nowoczesne metody produkcji, wszechstronnie wypróbowane podczas wieloletniej eksploatacji. Zgodnie z nowoczesną tendencją każdy nowy model samochodu RENAULT ma coraz mniej punkłów smarowania, dzięki czemu obsługa tych samochodów staje się coraz mniej pracochłonna. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘auto komis lech’

DOCIĄGANIE ŚRUB GŁOWICY

Posted in Uncategorized  by admin
May 29th, 2019

Samochody Kadett, Olympia i Rekord mają dwuobwodowe układy hamulcowe.
Tylko w niektórych modelach Kadett stosowane są z przodu i z tyłu hamulce bębnowe. We wszystkich pozostałych typach stosuje się z przodu hamulce tarczowe, natomiast z tyłu hamulce bębnowe.
Między pompą hamulca a pedałem hamulca wbudowany jest podciśnieniowy mechanizm wspomagający.
Podciśnieniowy mechanizm wspomagający jest urządzeniem zamkniętym, nie wymagającym żadnej obsługi ani smarowania.
W celu zagwarantowania pełnej sprawności hamulców należy okresowo przeglądać stan przewodów hamulcowych. Elastyczne złącza hamulcowe przy kołach nie powinny być narażone na przetarcie lub inne mechaniczne uszkodzenia. Elastycznych przewodów hamulcowych nie wolno malować żadnymi farbami ani środkami do konserwacji podwozia. Końcówki przewodów hamulcowych powinny być szczelne; w przypadku stwierdzenia śladów wyciekania płynu hamulcowego nalezy dokręcić rurkowe nakrętki przewodów, a jeśli to nie pomaga, konieczna staje się wymiana całego odcinka przewodu wraz z końcówkami. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘auto komis lech’

DOCIĄGANIE ŚRUB GŁOWICY

Posted in Uncategorized  by admin
May 29th, 2019

Rozmontowanie siodła i obudowę hamulca tarczowego. Zupełnie zrozumiałe, że taką rozbiórkę może wykonać wyłącznie specjalistyczna stacja obsługi. Jeżeli płyn nie wycieka z cylindrów, to nie należy wyjmować tłoka ani uszczelki.
W razie konieczności zdjęcia całego hamulca z tarczy, można całą obudowę bez rozkręcania obydwu połówek zsunąć promieniowo z tarczy.
Wewnątrz tłoka hamulca tarczowego znajduje się urządzenie samoczynnie utrzymujące właściwy luz szczęki względem tarczy hamulca. Natomiast bębnowe hamulce kół tylnych wymagają co kilka tysięcy kilometrów przebiegu wykonania Budowa hamulca bębnowego regulacji luzów szczęk. Od wewnętrznej strony tarczy dostępne są śruby mimośrodów. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘auto komis lech’

DOCIĄGANIE ŚRUB GŁOWICY

Posted in Uncategorized  by admin
May 29th, 2019

Obsługa rozdzielacza zapłonu polega na jego okresowym smarowaniu, sprawdzeniu stanu styków przerywacza oraz ustawieniu właściwej przerwy między stykami.

Odstęp styków przerywacza powinien wynosić 0,42+0,48 mm. Styki przerywacza powinny być czyste, bez śladów olej a.

Zanieczyszczone styki należy przeczyścić szmatką zwilżoną w benzynie nieetylizowanej. W przypadku stwierdzenia złego stanu styków, powstania wypaleń lub znacznych ubytków, należy styki wymienić na nowe. Nie zaleca się czyścić styków materiałami ściernymi, gdyż pozostałe po tej czynności opiłki wpłyną na znacznie szybsze zużycie współpracujących elementów rozdzielacza zapłonu. [więcej w: , karlik otomoto, używane auto komis lech ]

Po oczyszczeniu styków należy ustawić wałek rozdzielacza tak, aby styki były maksymalnie rozwarte, W tym celu należy po wykręceniu wszystkich świec obracać wałem korbowym za pasek klinowy wentylatora albo popychać samochód przy włączonym IV biegu. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘auto komis lech’

DOCIĄGANIE ŚRUB GŁOWICY

Posted in Uncategorized  by admin
May 29th, 2019

Bieg jałowy należy regulować wtedy, gdy silnik pracuje nieprawidłowo na biegu jałowym, wykazując skłonność do zatrzymywania się, oraz po każdym czyszczeniu gaźnika.

Regulacje biegu jałowego wykonujemy na silniku pracującym (nagrzanym do temperatury normalnej pracy) za pomocą wkrętów w następujący sposób:

— pokręcając wkrętem oporowym przepustnicy ustawić takie obroty biegu jałowego, aby silnik pracował możliwie wolno, ale bez skłonności do zatrzymywania się;

— pokręcając wkrętem składu mieszanki biegu jałowego uzyskać takie jego położenie, przy którym silnik pracuje najrówniej i z możliwie największą prędkością obrotową; [przypisy: , karlik otomoto, używane auto komis lech ]

— pokręcając wkrętem oporowym przepustnicy zmniejszyć prędkość obrotową silnika do wymaganej;

— pokręcając wkrętem składu mieszanki W prawo i w lewo jeszcze raz znaleźć takie jego położenie, przy którym silnik pracuje najrówniej z możliwie największą prędkością obrotową;

— w razie potrzeby zmniejszyć wkrętem prędkość obrotową silnika.

Obsługa układu chłodzenia samochodu FIAT 124 polega w zasadzie na okresowym sprawdzaniu poziomu płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym oraz na sprawdzaniu napięcia paska klinowego wentylatora.

Poziom płynu zaleca się sprawdzać przed każdym wyjazdem samochodu. Gdy silnik jest zimny, poziom płynu powinien sięgać 6+7 cm ponad kreskę z napisem MIN.

Jeżeli w okresie letnim używa się do układu chłodzenia wody, na okres zimowy, gdy temperatura zbliża się do zera, zaleca się napełnić układ chłodzenia płynem przeciwmroźnym. Można do tego celu stosować krajowy płyn „Borygo” rozprowadzany przez stacje CPN. Należy pamiętać, aby nie mieszać płynów przeciwmroźnych różnych marek.

Regulacja napięcia paska klinowego jest konieczna ze względu na wyciąganie się paska w czasie pracy silnika. Zbyt luźny pasek może się ślizgać po kołach pasowych, co będzie powodem przegrzewania się silnika i niedostatecznego ładowania akumulatora przez prądnicę. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘auto komis lech’

DOCIĄGANIE ŚRUB GŁOWICY

Posted in Uncategorized  by admin
May 29th, 2019

Poziom oleju przekładniowego w skrzynce biegów i w przekładni głównej sprawdza się po odkręceniu korka wlewowego. Czynności te wykonuje się podczas postoju samochodu na kanale lub podnośniku po co najmniej kilkuminutowym postoju samochodu po zakończonej jeździe (w celu spłynięcia oleju ze ścianek obudów). Poziom oleju powinien sięgać do dolnej krawędzi otworu wlewowego. Jeżeli poziom oleju sięga niżej niż 5 mm od krawędzi otworu, należy go uzupełnić dolewając oleju tego samego gatunku.

Wymianę oleju należy wykonywać bezpośrednio po dłuższej jeździe, gdy olej w mechanizmach jest zagrzany. Aby wymienić olej w skrzynce biegów lub przekładni głównej, należy odkręcić korek spustowy, odczekać aż olej całkowicie ścieknie, zakręcić korek spustowy, po czym napełnić świeżym olejem skrzynkę biegów lub obudowę tylnego mostu. Read the rest of this entry »

Comments Off

« Previous Entries