Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Posts Tagged ‘akcesoria samochodowe sklep’

Prądnica i pasek klinowy

Posted in Uncategorized  by admin
September 7th, 2016

Prądnica prądu zmiennego (alternator) SEV MOTOROLA w zasadzie nie wymaga żadnej obsługi. Należy dbać jedynie o to, aby pasek klinowy (o wym. 13 X 8) napędzający prądnicę był prawidłowo naciągnięty. Prawidłowo naciągnięty pasek powinien uginać się pod naciskiem kciuka około 10 mm. Zbyt słabo naciągnięty pasek ślizga się, wskutek czego szybko zużywa się oraz nie napędza prawidłowo prądnicy. Zbyt mocno naciągnięty pasek powoduje szybkie zużycie łożysk prądnicy. Jeżeli więc naciąg paska jest nieprawidłowy, należy go wyregulować w następujący sposób.
Kluczem płaskim 12 mm zluzować Śrubę napinacza oraz kluczem 17 mm śrubę zamocowania prądnicy. Następnie należy odchylić na zewnątrz prądnicę za pomocą drewnianego trzonka młotka, wkładając go jako dźwignię między kadłub silnika a prądnicę. Przytrzymać prądnicę tak odchyloną, aby naciąg paska był prawidłowy, po czym silnie dokręcić Śrubę napinacza oraz śrubę zamocowania prądnicy. Po dokręceniu obu śrub należy jeszcze raz sprawdzić naciąg paska, gdyż podczas dokręcania śrub prądnica mogła samoczynnie zmienić swe położenie.
Należy również pamiętać o konieczności wożenia w samochodzie zapasowego paska klinowego.
Do samochodu RENAULT 16 wytwórnia zaleca świece zapłonowe AC 45 XL z długim gwintem. Swiece zapłonowe mają gwint 14 mm. W przypadku trudności nabycia tych świec, można używać zastępczo odpowiednie świece innych wytwórni. [przypisy: zabudowy samochodowe, podnośniki towarowe, akcesoria samochodowe sklep ]
Prawidłowy odstęp między elektrodami świec zapłonowych powinien wynosić 0,5+0,7 mm. Według zaleceń wytwórni po przebiegu każdych 10 000 km świece należy wykręcić, oczyścić i sprawdzić odległość między elektrodami. Odstęp między elektrodami sprawdza sie szczelinomierzem i w razie potrzeby reguluje się doginając zewnętrzną elektrodę świecy. Czyszczenie świec przeprowadza się za pomocą stalowej szczotki.
Uwaga, Przed wkręceniem świecy do silnika zaleca się przetarcie jej gwintu grafitem miękkiego ołówka, co później znacznie ułatwi wykręcenie świecy. Swiecę początkowo wkręcić ręką, a później dokręcić kluczem.
Swiece powinny pracować niezawodnie do 30 000 km przebiegu samochodu. Po tym okresie zaleca się wymienić je na – nowe,
jeżeli oczywiście wcześniej nie ulegną one jakimkolwiek uszkodzeniom, jak np. wypalenie lub skorodowanie elektrod, albo uszkodzenie izolatora. Nie należy wykręcać świec bez uprzedniego odłączenia akumulatora (należy odłączyć biegun ujemny).
Przeprowadzając Obsługę Świec należy jednocześnie oczyścić przewody zapłonowe oraz ich końcówki. Przy okazji sprawdzić też stan izolacji przewodów. Uszkodzone przewody należy koniecznie wymienić na nowe, a w razie popękania izolacji przynajmniej chwilowo w miejscach popękania owinąć taśmą izolacyjną.

Comments Off

Posts Tagged ‘akcesoria samochodowe sklep’

Prądnica i pasek klinowy

Posted in Uncategorized  by admin
September 7th, 2016

Poziom elektrolitu w akumulatorze należy sprawdzać co 2 miesiące. Prawidłowy poziom powinien sięgać 15 mm powyżej płyt. W razie potrzeby elektrolit należy uzupełnić wodą destylowaną.
Raz na rok (najlepiej podczas obsługi zimowej) należy oczyścić drobnym papierem ściernym czopy i wnętrze zacisków akumulatora. W okresie zimowym trzeba dbać o to, aby akumulator był zawsze w stanie naładowanym. W prawidłowo naładowanym akumulatorze elektrolit zamarza dopiero w temperaturze —400C.
Jeżeli przewidywane jest unieruchomienie samochodu na dłuższy okres, należy wyjąć akumulator, umieścić go w suchym oraz ciepłym pomieszczeniu i raz na miesiąc doładowywać. [przypisy: zabudowy samochodowe, podnośniki towarowe, akcesoria samochodowe sklep ]
Odłączanie akumulatora należy zawsze zaczynać od zacisku ze znakiem gdyż dzięki temu można uniknąć ryzyka powstania zwarcia, Podłączając akumulator trzeba zwracać uwagę na znaki na czopach. Czop ze znakiem musi być połączony z masą.
Nie wolno odłączać akumulatora podczas pracy silnika. Nie wolno również podłączać prostownika do ładowania akumulatora bez uprzedniego odłączenia jego zacisków.
Dostęp do aparatu zapłonowego jest bardzo łatwy, a samo ustawienie oraz regulacja odległości styków i ich czyszczenie również nie nastręczają większych trudności. Przy minimum dobrych chęci może to wykonać każdy kierowca amator.
Gdy tłok pierwszego cylindra znajduje się w położeniu ZZ podczas suwu sprężania, znak na kole pasowym powinien pokrywać się ze znakiem O na obudowie sprzęgła. Prawidłowe ustawienie zapłonu przed ZZ powinno wynosić 0 ± 2 0
Przy okazji ustawiania przerwy między stykami lub przynajmniej po przebiegu każdych 10 000 km należy małym pędzelkiem zwilżonym w benzynie nieetylizowanej usunąć wszystkie zanieczyszczenia, jakie w czasie eksploatacji przedostały się do wnętrza aparatu zapłonowego. Po oczyszczeniu aparatu zapłonowego, jego wkładkę filcową należy zwilżyć kilkoma kroplami oleju silnikowego, a krzywki wałka pokryć cienką warstwą smaru stałego.

Comments Off

« Previous Entries