Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

OŚ PRZEDNIA I UKŁAD KIEROWNICZY SAMOCHODÓW KADETT

Posted in Uncategorized  by admin
September 7th, 2016

Raz na dwa lata należy sprawdzić i ewentualnie naprawić amortyzatory. Amortyzatory po wybudowaniu można oddać do specjalistycznego warsztatu w celu przeprowadzenia regeneracji założyć nowe amortyzatory. Należy podkreślić, że sprawne amortyzatory w zawieszeniu kół przednich są podstawowym warunkiem „trzymania się drogi” przez samochód.
Resor przedni składa się z dwóch piór płaskich. Resor nie wymaga żadnego smarowania, ponieważ przełożony jest specjalnymi ślizgowymi przekładkami. Resor zawieszony jest pod poprzecznicą osi przedniej w dwóch elastycznych obejmach. Na sworzniach zawieszone są dolne wahacze kół przednich. Obsługa resoru przedniego ogranicza sie do kontrolowania stanu technicznego punktów tulei łączących końce dolnego pióra resoru ze zwrotkoła. Resor nie powinien być zardzewiały i okresowo należy go powlekać środkiem antykorozyjnym.
Układ kierowniczy samochodów Kadett stanowi jedną z najprostszych konstrukcji tego typu i praktycznie nie wymaga żadobsługi. Zębatkowy mechanizm kierowniczy składa obudowy, której przesuwa się listwa zębata. Wał kierownicy poprzez przegub połączony jest z kołem zębatym. Mechanizm kierowniczy jest fabrycznie napełniony smarem i nie wymaga żadnej konserwacji. Raz na dwa lata należy skontrolować stan mechanizmu kierowniczego i pracę tę należy powierzyć stacji obsługi. Sworznie kuliste drążków kierowniczych nie mają smarowniczek i nie wymagają dodatkowego smarowania. Należy tylko sprawdzać, czy osłony gumowe sworzni i osłony gumowe nie są popękane lub zsunięte, co doprowadziłoby do zanieczyszczenia mechanizmu. W zawieszeniu kół przednich wbudowane są resory śrubowe. Wahacz dolny połączony jest dodatkowym cięgłem z wspornikiem poprzecznicy. Sworznie kuliste zwrotnicy koła mają łożyska samosmarne. Stożkowe łożyska wałeczkowe osi koła można regulować przez dokręcanie nakrętki osi . Z uwagi na to, że Ściągnięcie piasty koła wymaga demontażu hamulca, zaleca się, aby wymianę smaru w łożyskach piasty powierzyć stacji obsługi. Podczas okresowych przeglądów należy sprawdzać stan przegubów wahaczy oraz przeguby zawieszenia stabilizatora. [przypisy: samochody dostawcze, samochody policyjne, szyby samochodowe ]
Regulację zbieżności ustawienia kół przednich wykonuje się przez obracanie rurowego drążka względem końcówek obudowy sworzni B. Wszystkie sworznie w układzie drążk6w kierowniczych mają łożyska samosmarne.
Mechanizm kierowniczy jest napełniany olejem przekładniowym o gęstości SAE-90 (np. SHELL—Spirax 90-EP).

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)