Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Oleje do smarowania silników OPEL

Posted in Uncategorized  by admin
September 7th, 2016

Przez okres pierwszych 800 do 1000 km przebiegu silnik zużywa więcej oleju. Po tym przebiegu zużycie oleju ustabilizuje się.
Według zaleceń fabrycznej instrukcji obsługi do smarowania silników OPEL (Kadett, Olympia, Rekord) należy stosować następujące oleje:
— w okresie zimy — olej silnikowy SAE-IO,
— w okresie letnim — olej silnikowy SAB-20,
— przez okres całego roku można stosować olej tzw. wielosezonowy, np. SAE-10W30.
Pierwszą zmianę oleju w silniku przeprowadza się po przebiegu 1000 km, a następne zmiany co 5000 km. Jeżeli nawet samochód nie przejechał 5000 km, lecz upłynął okres sześciu miesięcy, to należy olej • bezwzględnie wymienić, ponieważ olej starzeje się i nie nadaje się do smarowania.
Jeżeli samochód eksploatowany jest w kurzu i na zapylonych drogach gruntowych, należy skrócić okresy wymiany oleju w silniku.
Przy pierwszej wymianie Oleju (tzn. po 1000 km) wymienia sie również filtr Oleju. Po raz drugi filtr oleju wymienia się po przebiegu 5000 km, a następnie co drugą zmianę oleju, czyli co 10 000 km. Obudowę filtru oleju odkręca się ręcznie, ujmując oburącz cylinder. Przed założeniem nowego filtru należy gwint i gumową uszczelkę filtru nasmarować olejem silnikowym. [podobne: samochody dostawcze, samochody policyjne, szyby samochodowe ]
Regulacja zaworów w silnikach OPEL różni się od ogólnie znanych sposobów regulacji przy innych typowych silnikach. Śruba regulująca znajduje się w środkowej części dźwigni zaworu. Do regulacji tej śruby stosuje się klucz nasadowy lub fajkowy. Wielkość luzu mierzy się szczelinomierzem listkowym wsuniętym pomiędzy trzonek zaworu a ramię dźwigni.
Należy zwrócić uwagę na różnice konstrukcyjne różnych silników OPEL. Na przykład silniki typ 17 i 19 mają wał rozrządu umieszczony w głowicy silnika. Krzywki wału przesuwają krótki popychacz. Wał rozrządu napędzany jest długim łańcuchem. Łańcuch jest samoczynnie naprężany dźwignią i sprężyną. Nie należy wykręcać śruby tej sprężyny i nie należy zwiększać nacisku sprężyny.
Co kilka tysięcy przebiegu samochodu lub przed okresem zimy należy dokładnie oczyścić wnętrze pompy paliwa.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)