Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Obsługa układu chłodzenia

Posted in Uncategorized  by admin
September 7th, 2016

Bieg jałowy należy regulować wtedy, gdy silnik pracuje nieprawidłowo na biegu jałowym, wykazując skłonność do zatrzymywania się, oraz po każdym czyszczeniu gaźnika.

Regulacje biegu jałowego wykonujemy na silniku pracującym (nagrzanym do temperatury normalnej pracy) za pomocą wkrętów w następujący sposób:

— pokręcając wkrętem oporowym przepustnicy ustawić takie obroty biegu jałowego, aby silnik pracował możliwie wolno, ale bez skłonności do zatrzymywania się;

— pokręcając wkrętem składu mieszanki biegu jałowego uzyskać takie jego położenie, przy którym silnik pracuje najrówniej i z możliwie największą prędkością obrotową; [przypisy: samochody, Samochody używane, samochody poleasingowe ]

— pokręcając wkrętem oporowym przepustnicy zmniejszyć prędkość obrotową silnika do wymaganej;

— pokręcając wkrętem składu mieszanki W prawo i w lewo jeszcze raz znaleźć takie jego położenie, przy którym silnik pracuje najrówniej z możliwie największą prędkością obrotową;

— w razie potrzeby zmniejszyć wkrętem prędkość obrotową silnika.

Obsługa układu chłodzenia samochodu FIAT 124 polega w zasadzie na okresowym sprawdzaniu poziomu płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym oraz na sprawdzaniu napięcia paska klinowego wentylatora.

Poziom płynu zaleca się sprawdzać przed każdym wyjazdem samochodu. Gdy silnik jest zimny, poziom płynu powinien sięgać 6+7 cm ponad kreskę z napisem MIN.

Jeżeli w okresie letnim używa się do układu chłodzenia wody, na okres zimowy, gdy temperatura zbliża się do zera, zaleca się napełnić układ chłodzenia płynem przeciwmroźnym. Można do tego celu stosować krajowy płyn „Borygo” rozprowadzany przez stacje CPN. Należy pamiętać, aby nie mieszać płynów przeciwmroźnych różnych marek.

Regulacja napięcia paska klinowego jest konieczna ze względu na wyciąganie się paska w czasie pracy silnika. Zbyt luźny pasek może się ślizgać po kołach pasowych, co będzie powodem przegrzewania się silnika i niedostatecznego ładowania akumulatora przez prądnicę. Pasek zbyt napięty szybciej ulegnie zużyciu oraz obciąża dodatkowo łożyska prądnicy i wentylatora, có może spowodować przedwczesne ich zużycie. Prawidłowe napięcie paska ustala się przez pomiar jego ugięcia pod naciskiem kciuka. Ugięcie to powinno zawierać sie w granicach A 10+ 15 mm. Jeżeli ugięcie większe, należy przeprowadzić regulację w następujący sposób:

— zluzować obydwie śruby mocujące prądnicę;

— zluzować śrubę napinającą;

— odchylić prądnicę na zewnątrz, posługując sie w tym celu np. drewnianym trzonkiem młotka włożonego między prądnicę i blok cylindrów tak, aby uzyskać właściwe napięcie paska;

— utrzymując prądnicę w tym położeniu dokręcić śrubę napinającą, a następnie dwie Śruby mocujące.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)