Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

OBSŁUGA UKŁADU CHŁODZENIA

Posted in Uncategorized  by admin
September 7th, 2016

Jeżeli nowa przepona nie zostanie odkształcona wstępnie, to podczas pracy pompy będzie ona ulegała zbyt silnemu napinaniu i wskutek tego może ulec szybkiemu zużyciu lub pęknięciu. Nowa przepona jest tania, a jednocześnie niezbędna w komplecie części zapasowych do samochodu i dlatego też każdy kierowca powinien mieć ją w samochodzie. Układ chłodzenia w zasadzie nie wymaga żadnej obsługi, gdyż jest hermetycznie zamknięty. Płyn zawarty w układzie chłodzenia (7,6 1 w R8 i 8 1 w RIO) nie zamarza do temperatury —35 0 C, a w wersji samochodu przeznaczonego do krajów o zimnym klimacie do —450C,
Gdy silnik jest nagrzany, zbiorniku wyrównawczym poziom płynu powinien wynosić przynajmniej 10 cm (w zimnym silniku 3 cm). Jeżeli poziom płynu jest niższy, należy wykręcić gwintowany korek i zbiornik wyrównawczy napełnić do połowy wodą. Następnie poczekać aż silnik ostygnie, odkręcić kluczem od świec korek chłodnicy i napełnić ją wodą. Uruchomić silnik. Jeżeli lampka kontrolna nie zapala się, można powoli dojechać do stacji obsługi, gdzie należy sprawdzić i naprawić układ chłodzenia. Po jakiejkolwiek naprawie, podczas której układ chłodzenia został choćby częściowo opróżniony, należy napełnić go odpowiednią ilością oryginalnego płynu przeciwmroźnego.
Lampka kontrolna temperatury układu chłodzenia może palić się również wskutek ślizgania się paska klinowego napędzającego pompę wody.
Co 30 000 km lub co dwa lata należy przeprowadzić przegląd układu chłodzenia (opróżnienie, oczyszczenie i napełnienie). Systematycznie należy sprawdzać, czy nie ma wycieków i jaki jest poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym.
W nowym silniku luz zaworów należy sprawdzić i ewentualnie wyregulować po przebiegu pierwszych 1000 km. Podczas normalnej eksploatacji regulację należy przeprowadzać co 10 000 km lub wówczas, gdy praca zaworów stanie się nadmiernie hałaśliwa.
Gdy silnik jest zimny, luz zaworów ssących powinien wynosić 0,15 mm, a wydechowych 0,20 mm. W gorącym silniku luz zaworów ssących powinien wynosić 0,18 mm, a wydechowych 0,25 mm. [więcej w: samochody, Samochody używane, samochody poleasingowe ]
W celu sprawdzenia i wyregulowania luzów zaworów należy Zdjąć filtr powietrza, odkręcić nakrętki mocujące pokrywę głowicy, zdjąć pokrywę głowicy (zwrócić przy tym uwagę na uszczelkę) i ewentualnie wykręcić świece zapłonowe.
Po wykonaniu tych czynności można przystąpić do właściwej regulacji. Luz między trzonkiem zaworu a dźwignią sprawdza się szczelinomierzem. Jeżeli luz jest nieprawidłowy, to reguluje się go pokręcając śruby regulacyjne przy użyciu specjalnego przyrządu lub klucza oczkowego 14 mm i wkrętaka.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)