Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Obsługa rozdzielacza zapłonu

Posted in Uncategorized  by admin
September 7th, 2016

Obsługa rozdzielacza zapłonu polega na jego okresowym smarowaniu, sprawdzeniu stanu styków przerywacza oraz ustawieniu właściwej przerwy między stykami.

Odstęp styków przerywacza powinien wynosić 0,42+0,48 mm. Styki przerywacza powinny być czyste, bez śladów olej a.

Zanieczyszczone styki należy przeczyścić szmatką zwilżoną w benzynie nieetylizowanej. W przypadku stwierdzenia złego stanu styków, powstania wypaleń lub znacznych ubytków, należy styki wymienić na nowe. Nie zaleca się czyścić styków materiałami ściernymi, gdyż pozostałe po tej czynności opiłki wpłyną na znacznie szybsze zużycie współpracujących elementów rozdzielacza zapłonu. [więcej w: samochody, Samochody używane, samochody poleasingowe ]

Po oczyszczeniu styków należy ustawić wałek rozdzielacza tak, aby styki były maksymalnie rozwarte, W tym celu należy po wykręceniu wszystkich świec obracać wałem korbowym za pasek klinowy wentylatora albo popychać samochód przy włączonym IV biegu. Między rozwarte styki należy wsunąć szczelinomierz  listkowy w celu zmierzenia wielkości przerwy. Jeżeli przerwa nie mieści się w podanych wyżej granicach, należy ją wyregulować przez przesunięcie styku nieruchomego A (rys. 24). Styk ten można przesunąć po zluzowaniu wkrętakiem śruby mocującej B. Po wyregulowaniu położenia styku nieruchomego, dokręca się Śrubę mocującą i jeszcze raz sprawdza prawidłowość rozwarcia styków.

Regulację momentu zapłonu wykonuje sie w przypadkach demontażu rozdzielacza, wału rozrządu, pompy oleju, wymiany łańcucha napędu rozrządu, zmiany odstępu między stykami przerywacza lub gdy zachodzi podejrzenie co do nieprawidłowego ustawienia momentu zapłonu. Jeżeli był wymieniany łańcuch napędu rozrządu lub wał rozrządu, należy przed regulacją momentu zapłonu sprawdzić prawidłowość wzajemnego ustawienia kół napędu rozrządu. W celu sprawdzenia regulacji należy:

— wykręcić świecę z pierwszego cylindra (można wykręcić wszystkie świece, co ułatwi obracanie wału korbowego silnika);

— obracać wałem korbowym silnika w kierunku jego normalnej pracy (np. pociągając za pasek klinowy) dotąd, aż w pierwszym cylindrze rozpocznie się suw sprężania (po zakryciu palcem otworu po świecy pierwszego cylindra wyczuje się sprężanie powietrza);

— do zacisku przerywacza przy rozdzielaczu podłączyć jeden przewód żarówki (np. 12 V, 3 W), a drugi jej przewód połączyć z masą pojazdu;

— włączyć zapłon w stacyjce;

— obracać wolno dalej wałem korbowym silnika aż do momentu, kiedy zapali się podłączona do przerywacza żarówka (moment jej zapalenia odpowiada momentowi rozwierania styków, a więc wystąpienia iskry na świecy pierwszego cylindra);

— wyłączyć zapłon;

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)