Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

OBSŁUGA POMPY PALIWA

Posted in Uncategorized  by admin
September 7th, 2016

Podczas obrotu zawór płytkowy jest dociskany do korpusu gaźnika sprężyną. W położeniu wyłączonym zawór zaciska się na klinowych występach, dzięki czemu uniemożliwiony jest dalszy jego obrót. Chcąc zmienić czas włączenia i wyłączenia urządzenia rozruchowego, można zmienić położenie sprężyny. Czynność tę jednak należy powierzyć specjalistycznej stacji obsługi.
Na obudowie urządzenia rozruchowego wybita jest kropka, a na pokrywie kreska. Jeżeli samochód eksploatowany jest temperaturze dodatniej, to kreska na pokrywie powinna być przesunięta w prawo względem kropki na obudowie. Jeżeli temperatura opada znacznie poniżej 0 o c, to kreska na pokrywie powinna być przesunięta w lewo w stosunku do kropki na obudowie.
W średnich warunkach klimatycznych (Wiosną i jesienią) pokrywę należy tak ustawić, aby kreska na pokrywie pokryła się z kropką na obudowie. Przy takim ustawieniu urządzenia rozruchowego gaźnik będzie pracował nie tylko najbardziej wydajnie, ale i najbardziej ekonomicznie.
Pompa paliwa znajduje sie z prawej strony kadłuba silnika. W celu oczyszczenia pompy należy odkręcić kluczem płaskim 9 mm śrubę A, zdjąć pokrywę oraz siatkę filtrującą.
Między pokrywą a obudową znajduje się uszczelka, na którą trzeba zwrócić uwagę, gdyż najmniejsze nawet jej uszkodzenie może powodować przecieki i zahamowanie dopływu paliwa do gaźnika. [więcej w: wypożyczalnia samochodów dostawczych Warszawa, stojaki rowerowe, Automatyka przemysłowa ]
Wszelkie zanieczyszczenia z wnętrza pompy i siatki filtrującej nalezy usunąć małym pędzelkiem maczanym w benzynie nieetylizowanej, a następnie wytrzeć czystą szmatą wnętrze pompy i przedmuchać sprężonym powietrzem siatkę filtrującą. Przed ponownym wkręceniem śruby A należy ją nasmarować olejem silnikowym i następnie dokręcić niezbyt mocno, gdyż zerwanie gwintu spowodowałoby konieczność wymiany górnej części pompy.
W celu wymiany przepony należy wykręcić wkrętakiem osiem wkrętów znajdujących się na obwodzie usytuowanie pompy paliwa pompy. Przepona rzadko ulega uszkodzeniu wskutek zużycia eksploatacyjnego. Zniszczeniu najczęściej ulega wówczas, gdy została wykonana z niewłaściwego materiału lub wskutek działania paliwa i powietrza podczas długich przestojów samochodu. Następuje wówczas tzw. skruszenie przepony. Niewłaściwie założona przepona może również ulec zużyciu w bardzo krótkim czasie.
Wymieniając zużytą przeponę na nową należy pamiętać, że najpierw składa się obie części pompy, łącząc je dwoma przeciwległymi wkrętami, a następnie naciska się dźwignię, dzięki czemu przepona wygina się do dołu. Wówczas dopiero dokręca się pozostałe wkręty, na przemian po przekątnych wieloboku.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)