Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

OBSŁUGA POMPY PALIWA

Posted in Uncategorized  by admin
September 7th, 2016

Po wyregulowaniu biegu jałowego silnika bardzo ważną czynnością jest sprawdzenie prawidłowości pracy gaźnika podczas szybkiego otwierania przepustnicy. W tym celu należy kilkakrotnie gwałtownie nacisnąć i zwolnić pedał przyspieszenia. Jeżeli przy tym silnik dławi się lub zatrzymuje, należy zwiększyć prędkość biegu jałowego silnika.
Ze względu na dość znaczny stopień sprężania, należy stosować Etylinę 94. Należy przy tym pamiętać, że przejście na paliwo o innej liczbie oktanowej wiąże się nie tylko z przestawieniem zapłonu, lecz również stwarza konieczność wyregulowania gaźnika. Dotyczy to przede wszystkim poziomu paliwa w komorze pływakowej, gdyż wraz ze zmianą paliwa zmienia się również ciężar właściwy paliwa. Poziom paliwa w komorze pływakowej należy wyregulować nawet wówczas, gdy nowy gatunek paliwa jest tylko nieznacznie cięższy lub lżejszy od używanego dotychczas.
Po zakończeniu czyszczenia lub regulacji gaźnika, należy kilkoma kroplami oleju silnikowego nasmarować złącza przegubowe cięgieł. Pompa paliwa umieszczona jest po prawej stronie kadłuba silnika. W celu rozebrania pompy, należy kluczem 9 mm odkręcić górną śrubę, zdjąć pokrywę oraz filtr. Między pokrywą a obudową znajduje się uszczelka, na którą trzeba zwrócić uwagę, gdyż najmniejsze nawet uszkodzenie może powodować przecieki i zahamowanie dopływu paliwa do gaźnika. [patrz też: NAPRAWA SZYB SAMOCHODOWYCH,warsztat samochodowy szczecin, Warsztat samochodowy Wrocław ]
Wszelkie zanieczyszczenia z wnętrza pompy należy usunąć małym pędzelkiem maczanym w benzynie nieetylizowanej, a następnie przedmuchać sprężonym powietrzem. Przed ponownym wkręceniem śruby A należy ją nasmarować olejem silnikowym i następnie dokręcić. Usytuowanie pompy paliwa niezbyt mocno, gdyż zerwanie gwintu (miękki materiał) spowodowałoby konieczność wymiany górnej części pompy.
W celu wymiany przepony należy wykręcić wkrętakiem osiem wkrętów znajdujących się na obwodzie pompy. Wówczas można zdjąć część górną pompy. Przepona rzadko ulega uszkodzeniu wskutek zużycia eksploatacyjnego. Zanieczyszczeniu ulega najczęściej wówczas, gdy wykonana została z niewłaściwego materiału lub wskutek działania paliwa i powietrza podczas długich przesłojów samochodu. Następuje wówczas tzw. skruszenie przepony. Niewłaściwie założona przepona może również ulec zużyciu w bardzo krótkim czasie.
Wymieniając zużytą przepone na nową należy pamiętać, że najpierw składa się obie części pompy, łącząc je dwiema przeciwległymi wkrętami, a następnie naciska się dźwignię, dzięki czemu przepona wygina się do dołu. Wówczas dopiero dokręca się pozostałe wkręty, na przemian po przekątnych wieloboku.
Jeżeli nowa przepona nie zostanie odkształcona wstępnie, to podczas pracy pompy będzie ona ulegała zbyt silnemu napinaniu i wskutek tego może szybko ulec zużyciu lub pęknięciu. Nowa przepona jest tania, a jednocześnie niezbędna w komplecie części zapasowych do samochodu i dlatego też każdy kierowca powinien mieć ją w samochodzie.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)