Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

OBSŁUGA KÓŁ

Posted in Uncategorized  by admin
September 6th, 2016

Jedną z ważniejszych czynności obsługowych przy przednim zawieszeniu jest okresowe sprawdzanie luzów w łożyskach piasty przedniego koła. Każde koło ma po 2 łożyska wałeczkowe, oporowe. Łożyska te muszą mieć odpowiednio dobrany luz osiowy, który reguluje się i mierzy po całkowitym złożeniu piasty i nałożeniu elementów układu hamulcowego oraz bębna hamulcowego. Łożyska te są ściągane za pomocą jednej centralnej nakrętki wkręcanej na część gwintowaną czopa zwrotnicy.
Luz osiowy łożysk należy sprawdzać za pomocą specjalnego przyrządu, którego podstawę stanowi uchwyt magnetyczny stabilizujący cały przyrząd na bębnie hamulcowym jako bazie pomiaru. Ramię przyrządu ma zamocowany czujnik zegarowy do odczytu wielkości przesunięcia osiowego piasty, a więc luzu. Luz ten powinien wynosić od 0,03 do 0,10 mm. Maksymalny dopuszczalny luz może dojść do 0,13 mm. Jeżeli jest on niższy, to nie należy go regulować, jeżeli nie nastąpiła potrzeba rozebrania piasty,
Pomiar przeprowadza się w następujący sposób:
1. Przyrząd ustawia sie na powierzchni bębna hamulcowego.
2. Należy przesunąć bęben silnie naciskając w stronę wahaczy i ustawić na wierzchołku czopa zwrotnicy nóżkę czujnika, ustawiając podziałówkę na zero.
3. Pociągnąć cały bęben z piastami i łożyskami do siebie i odczytać wielkość luzu. W razie większego luzu niż 0,13 mm, należy przystąpić do jego regulacji, czyli odpowiedniego dociągnięcia nakrętki centralnej.
W przypadku składania piasty po naprawie głównej regulacja powinna mieć następujący przebieg:
I. Dokręcić nakrętkę kluczem dynamometrycznym momentem 2,0 kGm.
2. Pokręcić całą piastą z bębnem hamulcowym energicznym ruchem ręki 4 do 5 razy w lewo i w prawo, aby wałeczki ułożyły się prawidłowo w bieżniach łożysk.
3. Centralną nakrętkę rozluźnić i dokręcić z powrotem momentem 0,7 kGm.
4. Odkręcić nakrętkę o kąt około 30 0. Kąt 300 łatwo jest znaleźć na każdej nakrętce, gdyż odpowiada on przekręceniu jej o pół długości boku nakrętki. Długość jednego boku w mierze kątowej odpowiada 60 0 (6 boków X 600— 360 0), [podobne: klimatyzatory przenośne, Hale magazynowe, akcesoria samochodowe ]
Należy przy tym pamiętać o tvm, że gwint na lewej zwrotnicy ma przeciwny kierunek zwojów niż gwint na zwrotnicy prawej.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)