Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Obsługa kół i ogumienia

Posted in Uncategorized  by admin
September 7th, 2016

Dla ułatwienia jego prowadzenia, kierowane koła przednie mają specjalne ustawienie. Jest ono dobierane indywidualnie dla każdego samochodu, zwykle na podstawie wyników badań doświadczalnych. Wielkości geometryczne ustawienia kół przednich należy według zaleceń wytwórni okresowo sprawdzać i regulować.
Ze względu na konieczność posiadania specjalnych przyrządów do sprawdzenia geometrii ustawienia kół, kierowca może we własnym zakresie sprawdzić i ewentualnie wyregulować jedynie zbieżność kół. Sprawdzenie kątów ustawienia kół należy powierzyć stacji obsługi. Dla informacji można jedynie podać, że kąty te dla samochodu Rg powinny wynosić: kąt pochylenia sworznia zwrotnicy 9 0 30′, kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy g o ± 2 0 kąt pochylenia koła 1 0 40′. Kąty te mierzy się przy całkowitym obciążeniu samochodu. [patrz też: wywóz gruzu warszawa, auto holowanie, spedycja towarów ]
Zbieżność kół przednich w samochodach R8 i RIO bez obciążenia powinna wynosić 6 ± 1,5 mm. Po zsunięciu gumowej osłony A należy poluzować przeciwnakrętkę B, a następnie pokręcając głowicą C drążka D ustawić odpowiednią wartość zbieżności.
Przynajmniej raz na miesiąc należy sprawdzać ciśnienie w ogumieniu, gdy jest ono zimne. Koło zapasowe powinno być napompowane do ciśnienia zalecanego dla kół tylnych. Nie należy przy tym brać pod uwagę wzrostu ciśnienia wskutek upału lub szybkiej jazdy.
Wytwórnia zwraca uwagę, że w celu zapewnienia bezpieczeństwa jazdy wszystkie opony na kołach samochodu (wraz z kołem zapasowym) powinny mieć te same wymiary, taką samą rzeźbę bieżnika i być wykonane przez tego samego producenta. Dotyczy to w szczególności opon promieniowych.
Co 10 000 km przebiegu należy zamienić koła. Po zmianie kół trzeba sprawdzić i wyregulować ciśnienie w ogumieniu.
Do obowiązków codziennej obsługi ogumienia należy zaliczyć wzrokową ocenę stanu opon, a szczególnie bieżników przednich kół. Nierównomierne i szybkie zużycie bieżników przednich kół świadczy o niewłaściwym ustawieniu zbieżności tych kół.
Wytwórnia zaleca co 2 miesiące sprawdzać poziom elektrolitu, który powinien sięgać ok. 15 mm powyżej płyt. W razie potrzeby uzupełnić poziom wodą destylowaną.
Raz na rok (najlepiej podczas obsługi zimowej) należy oczyścić drobnym papierem ściernym czopy i wnętrze zacisków akumulatora. W zimie, a szczególnie podczas silnych mrozów utrzymywać akumulator w stanie dobrze naładowanym, aby uniknąć zamarznięcia elektrolitu. W prawidłowo naładowanym akumulatorze elektrolit zamarza dopiero w temperaturze —40 0 C.
W razie unieruchomienia samochodu na dłuższy okres należy wyjąć akumulator, umieścić w ciepłym i suchym pomieszczeniu i raz na miesiąc doładowywać.
Odłączając akumulator należy zawsze zaczynać od zacisku ze znakiem aby uniknąć ryzyka powstania zwarcia. Podłączając akumulator trzeba zwrócić uwagę na znaki na czopach. Czop ze znakiem „—” musi być połączony z masą.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)