Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

OBSŁUGA KÓŁ I OGUMIENIA

Posted in Uncategorized  by admin
September 7th, 2016

Rozmontowanie siodła i obudowę hamulca tarczowego. Zupełnie zrozumiałe, że taką rozbiórkę może wykonać wyłącznie specjalistyczna stacja obsługi. Jeżeli płyn nie wycieka z cylindrów, to nie należy wyjmować tłoka ani uszczelki.
W razie konieczności zdjęcia całego hamulca z tarczy, można całą obudowę bez rozkręcania obydwu połówek zsunąć promieniowo z tarczy.
Wewnątrz tłoka hamulca tarczowego znajduje się urządzenie samoczynnie utrzymujące właściwy luz szczęki względem tarczy hamulca. Natomiast bębnowe hamulce kół tylnych wymagają co kilka tysięcy kilometrów przebiegu wykonania Budowa hamulca bębnowego regulacji luzów szczęk. Od wewnętrznej strony tarczy dostępne są śruby mimośrodów. Palec tego mimośrodu ogranicza cofnięcie się szczęki. Pokręcając śrubami zmniejsza się luz szczęki, a pokręcając w kierunku odwrotnym — zwiększa luz szczęki. [przypisy: Logistyka transportu, fotele masujące, plomby kontenerowe ]
Samochody OPEL wyposażone są w opony bezdętkowe. Co kilkanaście dni lub przed każdym dłuższym wyjazdem należy sprawdzać i ewentualnie uzupełnić ciśnienie powietrza w oponach.
W samochodach Kadett i Olympia ciśnienie w oponach kół uzależnione jest nie tylko od rodzaju używanych opon, lecz również od rodzaju silnika samochodu.
W czasie jazdy opony nagrzewają się i wtedy ciśnienie może wzrosnąć. Jeżeli samochód eksploatowany jest z obciążeniem tylko dwóch osób, to można ciśnienie zmniejszyć 0 0,1 kG/cm2 w oponach kół przednich i 0,2 kG/cm2 w oponach kół tylnych.
Krzyżowe przestawianie kół nie jest konieczne. Znacznie lepsze wyniki w oszczędzaniu opon można uzyskać przez właściwą eksploatację. Nie należy gwałtownie hamować ani gwałtownie przyspieszać; najwięcej opony zużywają się podczas gwałtownego pokonywania zakrętów.
Przynajmniej jeden raz w roku lub co 10 000 km przebiegu należy skontrolować geometrię ustawienia kół przednich i kół tylnych i prace te powinna wykonać stacja obsługi dysponująca odpowiednim oprzyrządowaniem.
Łożysko koła tylnego nie ma dodatkowego smarowania, jest olejem znajdującym się w obudowie koła. Oś napędzająca ułożyskowana jest tylko w jednym łożysku wałeczkowym. (W samochodach Rekord jest to łożysko kulkowe).
Po zdjęciu tarczy koła można zdjąć bęben hamulcowy. Co kilkanaście tysięcy kilometrów przebiegu należy oczyścić wnętrze bębna hamulcowego i usunąć z wewnątrz pył powstały ze ścierających się okładzin szczęk hamulcowych. Tarczę koła można od strony wewnętrznej pomalować emalią ochronną. Nie należy malować bębnów hamulcowych, ponieważ warstwa farby utrudni odprowadzenie ciepła.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)