Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

OBSŁUGA GAŹNIKA

Posted in Uncategorized  by admin
September 7th, 2016

Obsługa gaźnika polega na regulacji biegu jałowego silnika, kontroli i regulacji poziomu paliwa w komorze pływakowej oraz na okresowym czyszczeniu. Wytwórnia nie podaje w tym zakresie szczegółowych terminów lub zaleceń. Jeżeli więc działanie gaźnika nie wykazuje żadnych odchyleń od normalnej pracy, to nie należy go rozbierać. Praktyka wykazuje, że przy odpowiednio oczyszczonym paliwie można uzyskać przebieg samochodu do 30 000 km nie czyszcząc gaźnika. Łatwiejsze i bardziej wskazane jest czyszczenie paliwa, filtrów oraz zbiornika, niż gaźnika.
Samochody Rg wyposażone są w gaźnik SOLEX 32 PDIST lub ZENITH 32 IGT, natomiast samochody RIO w gaźnik SOLEX 32 DISTA lub SOLEX 32 DITA.
Gaźnik ZENITH można zdjąć po odkręceniu dwóch śrub kluczem 12 mm. Oczywiście uprzednio należy zdjąć filtr powietrza i odłączyć przewody oraz cięgła gaźnika. W razie konieczności oczyszczenia głównej dyszy paliwa lub dyszy powietrza biegu jałowego, należy wykręcić 5 wkrętów mocujących pokrywę gaźnika, zdjąć pokrywę i wykręcić dyszę.
Po umyciu i oczyszczeniu gaźnika pędzelkiem maczanym w czystej, nieetylizowanej benzynie, należy go dokładnie przedmuchać i osuszyć sprężonym powietrzem. Wykręcanie i dokręcanie wszelkich śrub oraz wkrętów gaźnika powinno odbywać się bardzo ostrożnie ze względu na kruchość materiału, z którego wykonany jest gaźnik,
Regulację biegu jałowego w gaźniku ZENITH i gaźnikach SOLEX przeprowadza się analogicznie. Przede wszystkim należy rozgrzać silnik do normalnej temperatury eksploatacyjnej. [podobne: samochody, Samochody używane, samochody poleasingowe ]
Wymienione poprzednio trzy typy gaźników SOLEX mają niemal identyczną budowę i dlatego też można je omówić wspólnie. Dysza powietrza biegu jałowego jest łatwo dostępna i można ją wykręcić oraz oczyścić bez zdejmowania gaźnika. W celu wyjęcia i oczyszczenia głównej dyszy paliwa należy zdjąć filtr powietrza, wykręcić 5 wkrętów pokrywy i wyjąć pływak. Trzeba przy tym uważać na uszczelkę i sprężynkę podtrzymującą dyszę pompki przyspieszającej. Przy okazji należy usunąć zanieczyszczenia z dna komory pływakowej i sprawdzić .poziom paliwa w komorze pływakowej.
Cechą charakterystyczną omawianych gaźników SOLEX jest zastosowanie automatycznej regulacji składu mieszanki podczas rozruchu, wskutek sterowania zaworu pływakowego za pomocą spiralnej sprężyny bimetalowej. Sprężyna bimetalowa znajduje się w izolowanej cieplnie komorze, przez którą przepływa część powietrza zasysanego przez silnik. Powietrze to przed dojściem do komory nagrzewa się, gdyż doprowadzający je przewód omywany jest spalinami. Stopień nagrzania powietrza decyduje o obrocie zaworu płytkowego pod działaniem sprężyny. Wskutek tego zwiększa się lub zmniejsza przekrój przepływu paliwa i mieszanki.
Ilość dopływającego paliwa jest regulowana rozruchową dyszą paliwa, przez którą dopływa ono do studzienki rozruchowej. Po wietrze natomiast jest zasysane z zewnątrz przez dyszę rozruchową powietrza i ulega zmieszaniu z paliwem w studzience, a wytworzona mieszanka przedostaje się przewodem przez zawór płytkowy do przestrzeni za przepustnicą.
Podczas nagrzewania się silnika obraca się zawór płytkowy, wskutek czego zmniejsza sie przekrój przepływu mieszanki. Po całkowitym nagrzaniu się silnika dopływ mieszanki zostaje przerwany.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)