Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Obsługa filtru powietrza

Posted in Uncategorized  by admin
September 7th, 2016

Napęd z wału korbowego na wał rozrządu przenoszony jest za pomocą łańcucha. Charakterystycznym objawem zużycia łańcucha napędu rozrządu jest szum słyszalny pod obudową w czasie pracy silnika. Aby wymienić łańcuch, należy zdjąć obudowę oraz za pomocą specjalnych ściągaczy zdjąć koła łańcuchowe z wału korbowego i wału rozrządu, po czym zakładać Obydwa koła z założonym na nie nowym łańcuchem. Prace te powinny być wykonane przez wykwalifikowanego pracownika w stacji obsługi.

Filtr powietrza wyposażony jest w ruchomy króciec zasysający powietrze, którego położenie zmieniane jest ręcznie w zależności od pory roku. W lecie króciec powinien być wychylony — wówczas do silnika zasysane jest zimne powietrze, a na obudowie filtru widoczny jest niebieski znak. W zimie króciec powinien być wychylony — wówczas do silnika zasysane jest powietrze podgrzane, a na obudowie filtru widoczny jest znak czerwony E. [przypisy: samochody, Samochody używane, samochody poleasingowe ]

Wkład filtrujący filtru powietrza należy wymieniać co około 10 000 km przebiegu samochodu. Użytkując samochód w warunkach znacznego zapylenia, np. po drogach gruntowych, wkład należy wymieniać częściej.

Zabrudzony wkład znacznie zwiększa opory przepływu powietrza, co prowadzi m. in. do wzbogacenia mieszanki (a więc większe zużycie paliwa) oraz w znacznym stopniu przyczynia się do szybszego zużycia silnika.

Aby wymienić wkład filtru należy odkręcić nakrętkę skrzydełkową, zdjąć pokrywę, wyjąć zużyty i założyć nowy wkład.

Obsługa gaźnika polega na okresowym usuwaniu nagromadzonych zanieczyszczeń oraz ewentualnej regulacji obrotów biegu jałowego silnika. Według instrukcji obsługi gaźnik należy czyścić co 10 000 km przebiegu. Z praktycznych doświadczeń wynika, że czyszczenie można przeprowadzać po przebiegu zwiększonym o około 50%. Wszelkie inne prace przy gaźniku należy powierzać wyspecjalizowanej stacji obsługi, gdyż gaźnik jest urządzeniem skomplikowanym, a od jego regulacji zależy ekonomiczna eksploatacja pojazdu.

Czyszczenie gaźnika przeprowadzane przez użytkownika polega na przedmuchaniu dysz i kanałów sprężonym powietrzem (np. pompką do ogumienia).

 

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)