Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

OBSŁUGA FILTRU POWIETRZA

Posted in Uncategorized  by admin
September 7th, 2016

Poziom oleju w misce olejowej należy sprawdzać wskaźnikiem bagnetowym. Olej powinien znajdować się w zakresie pomiędzy dolną kreską a górną. Obniżenie się poziomu oleju od górnej kreski wskaźnika do dolnej świadczy o ubytku oleju. Po wlaniu oleju przez otwór wlewowy, zamykany pokrywą, należy poczekać kilka minut aż olej całkowicie spłynie do miski olejowej. Dopiero wówczas można prawidłowo zmierzyć jego poziom. Samochód powinien być przy tym ustawiony poziomo. Fabryczna instrukcja obsługi zaleca po okresie dotarcia silnika kontrolować poziom oleju w misce olejowej co każde 500 km przebiegu samochodu. W praktyce należy to rozumieć w ten sposób. że jeżeli samochód przejeżdża dziennie niewielką liczbę kilometrów, to kontrole oleju można przeprowadzać co tydzień, jeśli zaś samochód znajduje się w długotrwałej podróży i jest prowadzony z prędkością zbliżoną do maksymalnej, to poziom oleju należy sprawdzać po przejechaniu każdych 200+300 km. Jeżeli zużycie oleju przekracza I I na 1000 km, silnik należy przekazać do naprawy.
Po zatrzymaniu silnika należy zaczekać około dwóch minut aż olej spłynie do miski olejowej, następnie wyjąć wskaźnik, wytrzeć go do sucha czystą szmatką i dopiero wówczas zmierzyć rzeczywisty poziom.
Podczas co drugiej wymiany oleju, czyli co 10 000 km, należy wymieniać przeciwciśnieniową zaślepkę bezpieczeństwa, znajdującą się w pokrywie wlewu oleju. [patrz też: Mechanik samochodowy Wrocław, bramy garażowe, fotele masujące ]
Co 10 000 km przebiegu należy wymieniać bocznikowy filtr oleju, który jest wkręcony w gniazdo. Trzeba wówczas wląć 0 0,25 L oleju więcej niż normalnie.
Samochody RENAULT 16 wyposażone są w filtr powietrza. Według zaleceń wytwórni, co zresztą pokrywa się z doświadczeniem użytkowników, wkład filtru należy wymieniać w następujących okresach :
— po przebiegu 20 000 km, jeżeli samochód użytkowany jest w mieście i na drogach o utwardzonej, gładkiej nawierzchni,
— przebiegu 10 000 km, jeżeli samochód co pewien czas użytkowany jest na drogach o nieutwardzonej nawierzchni.
W celu wymiany wkładu filtru należy odkręcić nakrętkę skrzydełkową, zdjąć pokrywę filtru i wyjąć wkład. Na to miejsce wkłada się nowy wkład, zakłada pokrywę i przykręca nakrętkę skrzydełkową.
Jeżeli nie można nabyć nowego wkładu filtru, to zanieczyszczony wkład filtru należy umyć w benzynie nieetylizowanej, a następnie wysuszyć, przedmuchując sprężonym powietrzem. Co pewien czas należy również oczyścić obudowę i pokrywę filtru.
W przypadku gdy samochód użytkowany jest w bardzo ciężkich warunkach drogowych (tzn. na drogach o bardzo znacznym zapyleniu), wkład filtru należy wymieniać po przebiegu 5000 km. Jeżeli zapylenie dróg jest mniejsze, to oczywiście można go wymieniać odpowiednio rzadziej. Praktycznie rzecz biorąc, jeżeli samochód użytkowany jest wyłącznie w mieście, to filtr można wymieniać co 20 000 km przebiegu.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)