Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

OBSŁUGA FILTRU POWIETRZA

Posted in Uncategorized  by admin
September 7th, 2016

Swieży olej w ilości 2,5 1 wlewa się po zdjęciu pokrywy. Po wlaniu oleju należy nieco zaczekać aż spłynie on całkowicie do miski olejowej, po czym sprawdzić jego poziom prętowym wskaźnikiem. Gdy samochód ustawiony jest poziomo, olej powinien sięgać do górnej kreski wskaźnika.
Niektóre silniki zaopatrzone są w bocznikowy filtr oleju. Filtr ten należy wymieniać co 10 000 km przebiegu. Podczas wymiany filtru należy wlać 0 0,25 1 oleju więcej niż normalnie.
W czasie eksploatacji samochodu poziom oleju w silniku powinien być utrzymany między dolną a górną kreską na wskaźniku prętowym. Obniżenie się poziomu oleju od górnej kreski do dolnej świadczy o ubytku oleju. Jeżeli zużycie oleju przekroczy na 1000 km przebiegu, należy zwrócić się do specjalistycznej stacji obsługi.
Wytwórnia zaleca po okresie dotarcia silnika kontrolować poziom oleju w silniku co każde 500 km przebiegu samochodu poziom oleju w silniku co każde 500 km przebiegu samochodu. W praktyce należy to rozumieć w ten sposób, że jeżeli samochód przejeżdża dziennie niewielką liczbę kilometrów, to kontrole poziomu oleju można przeprowadzać co tydzień, jeżeli zaś samochód znajduje sie w długotrwałej podróży i jest prowadzony z prędkością zbliżoną do maksymalnej, to poziom oleju należy sprawdzać na każdym postoju. Do uzupełnienia poziomu między poszczególnymi wymianami oleju wolno używać tylko tego samego oleju, który został wlany podczas poprzedniej wymiany.
Po zatrzymaniu silnika należy zaczekać około dwóch minut aż olej spłynie do miski olejowej, następnie wyjąć wskaźnik, wytrzeć go do sucha czystą szmatką i dopiero wówczas zmierzyć rzeczywisty poziom. [podobne: bagażniki rowerowe, podesty ruchome, Przewozy bagażowe ]
Samochody R8 i RIO wyposażone są w filtr powietrza z wymiennym wkładem. Według zaleceń wytwórni wkład filtru należy wymieniać po przebiegu od 10 000 do 30 000 km, w zależności od stopnia zapylenia dróg, na których samochód jest eksploatowany.
W praktyce należy przyjąć następującą zasadę:
wymieniać wkład filtru po przebiegu 30 000 km, jeżeli samochód użytkowany jest w mieście i na drogach o utwardzonej nawierzchni; wymieniać wkład filtru po przebiegu 20 000 km, jeżeli samochód użytkowany jest co pewien czas na drogach o nieutwardzonej nawierzchni;
— wymieniać wkład filtru po przebiegu 10 000 km, jeżeli samochód użytkowany jest na drogach o znacznym zapyleniu.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)