Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

OBSŁUGA CAŹNlKA

Posted in Uncategorized  by admin
September 7th, 2016

Obsługa gaźnika polega na regulacji biegu jałowego silnika, na kontroli i regulacji poziomu paliwa w komorze pływakowej oraz na okresowym czyszczeniu. Jeżeli paliwo doprowadzane do gaźnika było odpowiednio filtrowane i działanie gaźnika nie wykazuje żadnych odchyleń od normalnej pracy, to nie należy go rozbierać. Praktyka wykazuje bowiem, że przy odpowiednio oczyszczonym paliwie można uzyskać przebieg samochodu do 30 000 km nie czyszcząc gaźnika. Łatwiejsze i bardziej wskazane jest czyszczenie paliwa, filtrów oraz zbiornika, niż gaźnika.
W miarę potrzeby można oczyścić jedną z dysz lub komorę pływakową, co nie jest jednoznaczne z czyszczeniem całego gaźnika. Wskazówki tej nie należy pojmować w ten sposób, że czyszczenie gaźnika jest czynnością szczególnie kłopotliwą lub pracochłonną. Po prostu istnieje zasada, że gaźnik wyregulowany fabrycznie pracuje najbardziej racjonalnie i prawidłowo, a wszelkie zmiany i najbardziej nawet nieuchwytne odchylenia mogą powodować znaczne zmiany. [patrz też: NAPRAWA SZYB SAMOCHODOWYCH,warsztat samochodowy szczecin, Warsztat samochodowy Wrocław ]
Samochody R 16 mogą być wyposażone w następujące gaźniki: SOLEX 35 DISA (starsze modele), SOLEX 35 DITA 3 oraz ZENITH 36 IFO.
Pełną rozbiórkę gaźnika przeprowadza się tylko w razie konieczności. Po umyciu i oczyszczeniu gaźnika pędzelkiem maczanym w czystej, nieetylizowanej benzynie, należy go dokładnie przedmuchać i osuszyć sprężonym powietrzem, Wkręcanie i dokręcanie wszelkich śrub oraz wkrętów gaźnika powinno się odbywać z zachowaniem najdalej idących środków ostrożności, ze względu na kruchość materiału, z którego wykonany jest gaźnik.
Regulację biegu jałowego we wszystkich gaźnikach przeprowadza się analogicznie. W celu uzyskania równowagi cieplnej podczas pracy silnika, należy go przede wszystkim zagrzać do normalnej temperatury eksploatacyjnej. Nie powinien być przy tym włączony żaden odbiornik prądu. Podczas biegu jałowego silnik powinien pracować regularnie, lecz z możliwie najmniejszą prędkością obrotową wału korbowego. Prędkość ta dla wszystkich gaźników wynosi około 600+650 obr/min.
Osiągnąć to można jedynie wówczas, gdy urządzenie biegu jałowego wytwarza emulsję paliwowo-powietrzną o odpowiednim składzie i z odpowiednią wydajnością. Poza tym emulsja ta powinna być rozpylona dostatecznie szybko i dokładnie we wnętrzu kanału ssącego, gdzie powstaje właściwa mieszanka. Określone podciśnienie w kanale ssącym regulowane jest ustawieniem zderzaka przepustnicy, które po zwolnieniu pedału przyspieszenia utrzymują przepustnicę w określonym położeniu, uniemożliwiając całkowite przesłonięcie przelotu kanału.
Przy tym podciśnieniu intensywność wydobywania się emulsji paliwowo-powietrznej z rozpylacza oraz jej jakość zależą od na— tężenia przepływu powietrza zasysanego przez kanały urządzenia biegu jałowego. Dławiąc zatem słabiej lub silniej dopływ powietrza do urządzenia biegu jałowego za pomocą wkręta regulacyjnego można uzyskać odpowiednio mniej lub więcej emulsji, która jest tym bogatsza w paliwo, im wyższe jest podciśnienie w pobliżu dyszy paliwa.
Sama technika regulacji jest identyczna, jak przy większości gaźników. Wkrętem A lub B (pokręcając w prawo) ustawia się taką prędkość biegu silnika, aby pracował on równomiernie i bez skłonności do zatrzymywania się, lecz jednocześnie prędkość ta nie powinna przekraczać 600+650 obr/min. Następnie należy pokręcać wkrętem regulacji składu mieszanki w prawo (mieszanka bogatsza) lub w lewo (mieszanka uboższa), aż do uzyskania najszybszego i najbardziej regularnego biegu silnika. Wówczas wkręt należy pozostawić w tej pozycji, a pokręcając wyłącznie wkrętem położenia przepustnicy ustalić bieg silnika w granicach 600+650 obr/min.
Jeżeli praca silnika na biegu jałowym lub pod obciążeniem jest nieprawidłowa, oznacza to, że gaźnik jest zanieczyszczony. Wówczas należy oczyścić cały gaźnik lub przynajmniej- usunąć zanieczyszczenia z dna komory pływakowej oraz wykręcić i przedmuchać sprężonym powietrzem dysze paliwa.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)