Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Obsługa ogumienia

Posted in Uncategorized  by admin
September 7th, 2016

Po przebiegu każdych 10 000 km zaleca się wymianę kół. Po zamianie kół trzeba sprawdzić i wyregulować ciśnienie w ogumieniu.
W celu zapewnienia odpowiedniej wygody jazdy, zachowania trwałości układu jezdnego oraz zmniejszenia zużycia bieżnika opon, należy utrzymywać prawidłowe ciśnienie w ogumieniu. Ciśnienie to zależy od rodzaju opon, obciążenia samochodu oraz rodzaju nawierzchni.
Należy przy tym pamiętać, że właściwy pomiar ciśnienia można uzyskać tylko wówczas, gdy ogumienie całkowicie ostygnie po skończonej jeździe, a samochód będzie ustawiony w cieniu.
Do obowiązkowej codziennej obsługi ogumienia należy zaliczyć wzrokową ocenę stanu opon, a szczególnie bieżnika kół przednich. Nierównomierne lub szybkie zużycie bieżnika kół przednich świadczy o niewłaściwym ustawieniu zbieżności tych kół.
Koło zapasowe powinno być napompowane do ciśnienia zalecanego dla kół tylnych. Nie należy przy tym brać pod uwagę wzrostu ciśnienia wskutek upału lub szybkiej jazdy. [patrz też: wynajem aut dostawczych, wynajem kontenerów, wypożyczalnia samochodów dostawczych Warszawa ]
W celu zapewnienia bezpieczeństwa jazdy wszystkie opony na kołach samochodu (włącznie z kołem zapasowym) powinny mieć te same wymiary, taką samą rzeźbę bieżnika i być wykonane przez tego samego producenta. Dotyczy to w szczególności opon promieniowych. Jeżeli dętka ma dużą łatę lub naprawiana była opona, koło należy wyważyć i założyć na tylną oś samochodu. Niewyważenie kół powoduje szybkie zużycie opon, łożysk kół i elementów układu kierowniczego, także utrudnia prowadzenie samochodu.
Częste mycie zapewnia dobrą konserwację powłoki lakierowej, która może długo zachować swój połysk. Należy jednak zwracać uwagę, aby podczas mycia nadwozie było chłodne. Nie należy nigdy myć samochodu na słońcu. Do mycia nadwozia najlepiej używać miękkiej gąbki, którą należy często płukać, aby uniknąć porysowania lakieru. W celu ułatwienia mycia przedniej szyby należy ramiona wycieraków odchylić do przodu.
Srodki myjące należy do wody dodawać w niewielkiej ilości, a po umyciu nadwozia — spłukać je czystą wodą.
Trzeba dbać, aby powłoka lakierowa oraz lampy z tworzyw sztucznych nie stykały się z benzyną, naftą i alkoholem. W okresie zimowym zderzaki i inne ozdobne elementy chromowane należy pokryć cienką warstwą wazeliny bezkwasowej w celu zabezpieczenia przed korozją. Jeżeli części chromowane zaczną ciemnieć, należy je przetrzeć lekko specjalnym środkiem do czyszczenia miedzi, aby odzyskały ponownie odpowiedni połysk.
Używanie środków chroniących przed działaniem czynników atmosferycznych, w których skład wchodzi chlorek winylu, jest niedozwolone, gdyż może spowodować zniszczenie powłoki lakierowej.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)