Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Nakrętka regulacji pedału sprzęgła

Posted in Uncategorized  by admin
September 7th, 2016

W przypadku konieczności wymiany szczęk, pracę tę należy powierzyć stacji obsługi ze względu na to, że wymaga ona zastosowania specjalnych narzędzi. Jeśli układ hamulcowy opróżnia się z płynu, to po napełnieniu na nowo zbiornika płynem hamulcowym należy układ odpowietrzyć. Odpowietrzanie należy zaczynać od tylnego koła lewego, a jego przebieg jest następujący:
— oczyścić odpowietrznik z brudu, kurzu i zdjąć kapturek;
— założyć na odpowietrznik rurkę gumową lub igelitową;
— wolny koniec rurki zanurzyć w przezroczystym naczyniu z płynem hamulcowym i odkręcić odpowietrznik o pół obrotu; — nacisnąć kilkakrotnie pedał hamulca, żeby płyn napłynął do naczynia; jeśli przestaną wydobywać się pęcherzyki i będzie wypływał tylko płyn, wtedy po ostatnim ruchu przytrzymać pedał wciśnięty (można do tego celu użyć specjalnie przystosowany drążek) i dokręcić mocno odpowietrznik.
Postępowanie to należy powtórzyć przy wszystkich kołach, uważając, aby w zbiorniku była zawsze dostateczna ilość płynu. Po odpowietrzeniu płyn w zbiorniku uzupełnia się do stanu maksymalnego. [patrz też: samochody dostawcze, samochody policyjne, szyby samochodowe ]
Regulacja ruchu jałowego pedału sprzęgła odbywa się za pomocą Śruby regulacyjnej, która znajduje się z tyłu obudowy silnika u dołu. W celu wygodniejszego przeprowadzenia regulacji należy zdjąć tylne lewe koło. Ruch jałowy pedału sprzęgła powinien wynokić 2+3 cm. W innym przypadku pedał sprzęgła należy regulować; w tym celu kluczem płaskim luzuje się przeciwnakrętkę i jeśli sprzęgło nie rozłącza, wtedy śrubę wykręca się, jeśli sprzęgło ślizga się, wtedy śrubę należy wkręcać. Po wyregulowaniu przeciwnakrętkę należy dokręcić.
Sprawdzenie geometrii ustawienia kół przednich i tylnych powinna wykonać stacja obsługi posiadająca odpowiednie przyrządy do kontroli. Aby przystąpić do sprawdzenia geometrii i regulacji należy wykonać badania niektórych elementów samochodu,które mogą wpływać na ustawienie kół. Wykryte usterki należy usunąć, aby uniknąć fałszywych wyników pomiarów. Należy sprawdzić:
— ciśnienie w oponach oraz niewspółosiowość i bicie boczne, które nie może przekraczać 3 mm,
— luz łożysk wałeczkowych przednich i tylnych kół, w razie potrzeby wyregulować,
— jeżeli luz przegubów nadmierny, wymienić przeguby.
Sprawdzając przednie zawieszenie przy samochodzie nieobciążonym powinno się otrzymywać następujące wyniki:

— kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy 11 0 ± 30′,
— kąt pochylenia koła 2 0 ± 30′,
— zbieżność 2 mm lub 2,5 mm przy obciążeniu 2 osobami,

— kąt pochylenia sworznia zwrotnicy 7 0 30′.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)