Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Metoda weryfikacji

Posted in Uncategorized  by admin
November 6th, 2016

Najbardziej celowa jest metoda weryfikacji części według zespołów. W praktyce stosuje sie najczęściej mieszaną metodę weryfikacji. Części duże, jak: ramy, nadwozia, kadłuby, obudowy mostów napędowych nie przechodzą przez stanowiska weryfikacyjne, lecz weryfikuje się je na stanowiskach naprawczych. Chłodnice, zbiorniki paliwa lub powietrza, osprzęt elektryczny, gaźniki itp. weryfikuje się również na stanowiskach naprawczych. Naprawa kadłuba silnika. Kadłuby silników samochodowych, oddawanych do naprawy głównej, wykazują zwykle zużycie: gładzi cylindrów, łożysk wału korbowego i wału rozrządu oraz prowadnic popychaczy, a w silnikach dolnozaworowych również gniazd zaworów i gniazd prowadnic zaworów. Ponadto w kadłubie silnika wykrywa się niekiedy różne uszkodzenia, jak: rozmaite pęknięcia, zwichrowanie powierzchni styku z głowica, zerwanie gwintów w otworach i inne, Pęknięcia kadłuba powstają z różnych przyczyn, jak np. wady materiałowe, zamarzniecie wody chłodzącej, uszkodzenia mechaniczne i inne. Zależnie Od wielkości i położenia pęknięcia mogą byt naprawione przez: kołkowanie, łatanie, spawanie, lutospawanie, metalizacje lub powlekanie elektrolityczne. [podobne: Wynajem autokarów, firma zbrojarska, pasy napędowe ] Przez kołkowanie za pomocą kołków miedzianych 4. . .5 mm łata sie zwykle tylko koszulkę wodną kadłuba. Jeżeli pękniecie jest połączone z wykruszeniem materiału lub kiedy wybity jest otwór, kadłub naprawia sie przez łatanie, tj. przez nałożenie łaty z blachy miedzianej przykręconej do kadłuba Śrubami lub wkrętami. Pomiędzy blachę i kadłub zakłada sie w takim przypadku uszczelkę z klingerytu lub stosuje się pastę uszczelniająca. Pęknięcia i obłamania kadłuba naprawiać można przez spawanie acetylenowo-tlenowe, przy czym ubytek materiału uzupełnia sie przez wstawienie kawałków materiału lub naspawanie. Do spawania acetylenowo-tlenowego kadłub żeliwny uprzednio podgrzewa się do temperatury około 650 oc, po czym spawa się go na gorąco, a po spawaniu kadłub studzi się wraz z piecem do temperatury otoczenia. Dzięki wstępnemu podgrzaniu unika się powstawania w kadłubie miejscowych naprężeń wewnętrznych, a wiec zwichrowania i nowych pęknięć w pobliżu spoiny. [patrz też: mechanik samochodowy, osuszacze powietrza, transport ponadgabarytowy ]

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)