Reakcja styczna X kola toczonego ma kierunek przeciwny ruchowi kola

Reakcja styczna X koła toczonego ma kierunek przeciwny ruchowi koła. W tym przypadku siła tarcia warunkuje toczenie, a nie ślizganie się koła po nawierzchni. Reakcja X dla koła napędowego jest skierowana zgodnie z ruchem koła. Reakcją jest siła tarcia pomiędzy kołem a nawierzchnią drogi jest ona skierowana zgodnie z kierunkiem ruchu samochodu i pozostaje w stosunku prostym do ciężaru przypadającego na koła napędowe samochodu: X = Gl cP gdzie: Gl - ciężar przypadający na koła napędowe (około 0,65 G), cP - współczynnik przyczepności opony do nawierzchni (współczynnik tarcia posuwistego). Reakcja normalna Z okr...

REGULACJA LUZÓW ZAWORÓW I OBSŁUGA UKŁADU ROZRZĄDU

Wytwórnia zaleca następującą kolejność regulacji zaworów: — gdy zawór wydechowy pierwszego cylindra jest otwarty regulować zawór wydechowy drugiego cylindra i zawór ssący trzeciego cylindra; — gdy zawór wydechowy trzeciego cylindra jest otwarty — regulować zawór wydechowy drugiego cylindra i zawór ssący czwartego cylindra; — gdy zawór wydechowy czwartego cylindra jest otwarty regulować zawór wydechowy pierwszego cylindra i zawór ssący drugiego cylindra; — gdy zawór wydechowy drugiego cylindra jest otwarty — regulować zawór ssący pierwszego cylindra i zawór wdechowy trzeciego cylindra. Charakteryst...

Zbieżność kół przednich

Zbieżność kół przednich jest to różnica między odległościami obrzeży obręczy w tylnej i przedniej części tarcz kół, mierzona na wysokości osi obrotu kół. Odległość ta powinna wynosić 0+3 mm na jedno koło. Podczas pomiaru samochód powinien być nieobciążony, ustawiony na płaszczyźnie poziomej, z kołami ustawionymi do jazdy na wprost. Po podniesieniu przedniej części samochodu skalę przyrządu ustawia się na „0”. Po opuszczeniu podnośnika drążek pomiarowy powinien wskazywać wartość zbieżności jednego koła w zakresie Od 0 do 3 mm. Przed regulacją należy rozłączyć mechanizm zwrotniczy, a nas...

Zobacz też:

regeneracja przekładni kierowniczych warszawa karlik otomoto auto komis lech plichta otomoto auto express imielin opel rokicki dąbrowa górnicza nordglass zielona góra kontrolki opel astra mitsubishi canter opinie legalizacja butli lpg poznań depollution system faulty citroen krac otomoto impol otomoto alphabet otomoto sabat lublin opony prostowanie felg rzeszów autocraft stalowa wola akumulatory kraków kobierzyńska zapowietrzone sprzęgło objawy czyszczenie świec zapłonowych wymiana sprzęgła cennik

Zrozumienie opieki zdrowotnej w wyborach w 2012 roku ad

Poziom oleju przekładniowego w skrzynce biegów i w przekładni głównej sprawdza się po odkręceniu korka wlewowego. Czynności te wykonuje się podczas postoju samochodu na kanale lub podnośniku po co najmniej kilkuminutowym postoju samochodu po zakończonej jeździe (w celu spłynięcia oleju ze ścianek obudów). Poziom oleju powinien sięgać do dolnej krawędzi otworu wlewowego. Jeżeli poziom oleju sięga niżej niż 5 mm od krawędzi otworu, należy go uzupełnić dolewając oleju tego samego gatunku. Wymianę oleju należy wykonywać bezpośrednio po dłuższej jeździe, gdy olej w mechanizmach jest zagrzany. Aby wymienić ...

Najnowsze zdjęcia w galerii rally-cars:

243#plichta otomoto , #auto express imielin , #opel rokicki dąbrowa górnicza , #nordglass zielona góra , #kontrolki opel astra , #mitsubishi canter opinie , #legalizacja butli lpg poznań , #depollution system faulty citroen , #krac otomoto , #impol otomoto ,