Najpierw czujnik ustawia sie przy użyciu mikrometru na wymiar nominalny cylindra lub na wymiar naprawczy, wytoczony podczas ostatniej naprawy, tak aby wskazówka na dużej tarczy czujnika wskazywała zero i sprężyna czujnika w tym położeniu miała wstępne napięcie wynoszące około 2 mm. Pomijając odchyłki wykonania, w przybliżeniu wymiar nominalny albo wymiar naprawczy cylindra jest to Średnica cylindra mierzona na niezużytej części gładzi, tj. nad tzw. progiem. Podczas pomiaru wykonuje się przyrządem kilka ruchów wahadłowych przechodząc przez położenie, przy którym trzpień mierniczy...
Poziom oleju przekładniowego w skrzynce biegów i w przekładni głównej sprawdza się po odkręceniu korka wlewowego. Czynności te wykonuje się podczas postoju samochodu na kanale lub podnośniku po co najmniej kilkuminutowym postoju samochodu po zakończonej jeździe (w celu spłynięcia oleju ze ścianek obudów). Poziom oleju powinien sięgać do dolnej krawędzi otworu wlewowego. Jeżeli poziom oleju sięga niżej niż 5 mm od krawędzi otworu, należy go uzupełnić dolewając oleju tego samego gatunku.
Wymianę oleju należy wykonywać bezpośrednio po dłuższej jeździe, gdy olej w mechanizma...
Bez podgrzewania można spawać kadłub elektrycznie, przy użyciu elektrod bimetalowych (miedż-stal) lub elektrod z monelu. Zamiast spawania acetylenowo-tlenowego lub elektrycznego do naprawy kadłubów stosuje się lutowanie twarde (lutospawanie) za pomocą prętów brazytowych, przy czym otrzymuje się spoinę dobrze obrabialną. Inny sposób naprawy pęknięć koszulki wodnej kadłuba polega na spawaniu elektrycznym przerywanym i nastepnie metalizacji cynkiem. Pęknięcia kadłuba w miejscach nie przenoszących naprężeń rozrywających mogą być naprawiane przez metalizację natryskową cynkiem. Pęk...