W tylnym zawieszeniu sprawdza się bez obciążenia:
— zbieżność, która powinna wynosić 2,5 mm (lub 4 mm przy obciążeniu 2 osobami),
— kąt pochylenia koła +2 0 (lub przy obciążeniu 2 osobami 30).
W tym celu należy odbezpieczyć nakrętki, poluzować je i pokręcając środkową częścią drążka, skrócić go lub wydłużyć. Po przeprowadzonej regulacji należy silnie dokręcić nakrętki i zabezpieczyć je przez zawinięcie podk...
Nie wszystkie prądnice w samochodach R8 i RIO zaopatrzone są w smarowniczki. Jeżeli prądnica ma smarowniczkę, to co 5000 km należy wpuścić do niej kilka kropli oleju silnikowego.
Okresowa obsługa prądnicy wiąże się również z kontrolą naciągu paska klinowego. Prawidłowo naciągnięty pasek powinien uginać sie pod naciskiem kciuka około 10+15 mm. Zbyt luźno naciągnięty pasek ślizga się, wskutek czego zmniejszają się obroty pr...
Urządzenie do sprawdzania pomp paliwa umożliwia wyznaczanie ciśnienia tłoczenia, podciśnienia ssania oraz wydajności pompy bez zdejmowania jej z silnika. Urządzenie takie jest to zbiorniczek z manometrem oraz manowakuometrem, wyposażone w komplet łączników i przewodów. Podczas pomiarów kontrolowana pompa napędzana jest przez silnik samochodu pracujący na biegu jałowym i zasilany paliwem zawartym w komorze pływakowej gaźnika. Przyrzą...