Poziom oleju w misce olejowej należy sprawdzać wskaźnikiem bagnetowym. Olej powinien znajdować się w zakresie pomiędzy dolną kreską a górną. Obniżenie się poziomu oleju od górnej kreski wskaźnika do dolnej świadczy o ubytku oleju. Po wlaniu oleju przez otwór wlewowy, zamykany pokrywą, należy poczekać kilka minut aż olej całkowicie spłynie do miski olejowej. Dopiero wówczas można prawidłowo zmierzyć jego poziom. Samochód powinien być przy tym ustawiony poziomo. Fabryczna instrukcja obsługi zaleca po okresie dotarcia silnika kontrolować poziom oleju w misce olejowej co każde 500 km przebiegu samoc...
Reakcja styczna X koła toczonego ma kierunek przeciwny ruchowi koła. W tym przypadku siła tarcia warunkuje toczenie, a nie ślizganie się koła po nawierzchni. Reakcja X dla koła napędowego jest skierowana zgodnie z ruchem koła. Reakcją jest siła tarcia pomiędzy kołem a nawierzchnią drogi jest ona skierowana zgodnie z kierunkiem ruchu samochodu i pozostaje w stosunku prostym do ciężaru przypadającego na koła napędowe samochodu: X = Gl cP gdzie: Gl - ciężar przypadający na koła napędowe (około 0,65 G), cP - współczynnik przyczepności opony do nawierzchni (współczynnik tarcia posuwistego). Reakcja normalna Z ...
Nie wszystkie prądnice w samochodach R8 i RIO zaopatrzone są w smarowniczki. Jeżeli prądnica ma smarowniczkę, to co 5000 km należy wpuścić do niej kilka kropli oleju silnikowego.
Okresowa obsługa prądnicy wiąże się również z kontrolą naciągu paska klinowego. Prawidłowo naciągnięty pasek powinien uginać sie pod naciskiem kciuka około 10+15 mm. Zbyt luźno naciągnięty pasek ślizga się, wskutek czego zmniejszają się obroty prądnicy i pompy wody. Zbyt mocno naciągnięty pasek powoduje szybkie zużycie łożysk. Jeżeli więc naciąg paska nie jest prawidłowy, należy go wyregulować.
Naciąg paska...