Nalezy przypuszczac, ze po osiagnieciu pewnej wielkosci obciazenia jednostkowego wilgoc zostaje wycisnieta z gruntu pod opona, wskutek czego przyczepnosc wzrasta

Należy przypuszczać, że po osiągnięciu pewnej wielkości obciążenia jednostkowego wilgoć zostaje wyciśnięta z gruntu pod oponą, wskutek czego przyczepność wzrasta. Jednocześnie grunt pod kołem zostaje zagęszczony i wykazuje większą odporność na działanie sił stycznych. Wielkość współczynnika przyczepności pomiędzy oponą samochodu a nawierzchnią drogi zależy od dużej ilości czynników, których zbadanie jest bardzo trudne. Samochody o bliźniaczych kołach napędowych lepiej trzymają się drogi gruntowej powodem tego jest mniej sza skłonność tych k...

Wymiana oleju w skrzynce biegów i przekładni głównej

Skrzynka biegów i przekładnia główna wraz z mechanizmem różnicowym znajdują się we wspólnej obudowie. Mają jeden wspólny otwór wlewowy i dwa oddzielne otwory do spuszczania zużytego oleju. W otwór wlewowy, a jednocześnie kontrolny, wkręcony jest korek, który należy odkręcić kluczem fajkowym trzpieniowym sześciokątnym 17 mm. Przez otwór ten wlewa się 2,5 1 oleju hipoidalnego o lepkości SAE 90 (zamiennikiem jest olej krajowy Hipol 15). W razie eksploatacji samochodu w zimie, gdy temperatura spada poniżej —25 o c, wytwórnia zaleca olej hipoidalny 0 lepkości S...

Prądnica i pasek klinowy

Nie wszystkie prądnice w samochodach R8 i RIO zaopatrzone są w smarowniczki. Jeżeli prądnica ma smarowniczkę, to co 5000 km należy wpuścić do niej kilka kropli oleju silnikowego. Okresowa obsługa prądnicy wiąże się również z kontrolą naciągu paska klinowego. Prawidłowo naciągnięty pasek powinien uginać sie pod naciskiem kciuka około 10+15 mm. Zbyt luźno naciągnięty pasek ślizga się, wskutek czego zmniejszają się obroty prądnicy i pompy wody. Zbyt mocno naciągnięty pasek powoduje szybkie zużycie łożysk. Jeżeli więc naciąg paska nie jest p...

Zobacz też:

regeneracja przekładni kierowniczych warszawa karlik otomoto auto komis lech plichta otomoto auto express imielin opel rokicki dąbrowa górnicza nordglass zielona góra kontrolki opel astra mitsubishi canter opinie legalizacja butli lpg poznań depollution system faulty citroen krac otomoto impol otomoto alphabet otomoto sabat lublin opony prostowanie felg rzeszów autocraft stalowa wola akumulatory kraków kobierzyńska zapowietrzone sprzęgło objawy czyszczenie świec zapłonowych wymiana sprzęgła cennik

Ciężkie zaburzenie depresyjne

Siły działające na koło samochodu podczas ruchu . Badanie toczenia się koła samochodu po nawierzchni drogowej jest utrudnione, gdyż zarówno nawierzchnia drogowa, jak i ogumienie samochodowe wykazują różnego rodzaju odkształcenia, których dokładne analizowanie jest trudne. Odkształcenia te zależą od właściwości materiałów, z których zostały wykonane zarówno nawierzchnia, jak i ogumienie, prócz tego, również od sił i momentów działających na koło, od wymiarów koła, ciśnienia powietrza w ogumieniu i od ukształtowania się powierzchni dotyku. Koło sam...

Najnowsze zdjęcia w galerii rally-cars:

243#opel rokicki dąbrowa górnicza , #nordglass zielona góra , #kontrolki opel astra , #mitsubishi canter opinie , #legalizacja butli lpg poznań , #depollution system faulty citroen , #krac otomoto , #impol otomoto , #alphabet otomoto , #sabat lublin opony ,