Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Kąt pochylenia koła

Posted in Uncategorized  by admin
September 7th, 2016

Zbieżność kół przednich jest to różnica pomiędzy odległościami obrzeża obręczy w tylnej i przedniej części tarcz kół, mierzona na ich poziomych średnicach przy ustawieniu kół odpowiadającym jeździe na wprost. Odległość ta powinna wynosić: 12 — 13 ± 1 mm dla samochodu obciążonego i 7 ± 1 mm dla samochodu nie obciążonego. W przypadku gdy stwierdzona zostanie niewielka różnica między wymiarem wymaganym a rzeczywistym, regulację można wykonać przez wydłużenie lub skrócenie tylko jednego z dwóch bocznych drążków kierowniczych. W przypadku większych różnic, zbieżność należy regulować obydwoma drążkami.

Kąt pochylenia koła a jest to kąt zawarty między płaszczyzną przechodzącą przez pionową oś koła a płaszczyzną pionową równoległą do kierunku jazdy. Kąt ten powinien wynosić: — dla samochodu nie obciążonego 0 0 5′ ± 20′ — dla samochodu obciążonego 0 030′ ± 2ff.

Kąt pochylenia koła reguluje się przez dodanie lub ujęcie jednakowej liczby podkładek założonych między ramionami wahacza dolnego a centralną poprzeczką ramy. [hasła pokrewne: samochody, Samochody używane, samochody poleasingowe ]

Kąt pochylenia osi sworznia zwrotnicy jest to kąt, jaki tworza w rzucie na płaszczyznę pionową prostopadłą do kierunku jazdy oś sworznia zwrotnicy i przecinająca się z nią linia Pionowa. Kąt ten wynosi 6 0 i uzależniony jest od kąta pochylenia koła a. Regulacja tego kąta odbywa się wiec łącznie z regulacją kąta pochylenia koła za pomocą podkładek regulacyjnych.

Kąt ten reguluje się przez wymianę podkładek założonych między ramionami wahacza dolnego a centralną poprzeczką ramy Aby zwiększyć kąt, należy przenieść podkładki ze śruby F na śrubę G. Zmniejszenie kąta nastąpi po przeniesieniu podkładek ze śruby na Śrubę.

Samochody FIAT 124 wyposażone są w hydrauliczny układ hamulcowy z hamulcami tarczowymi w przednich i tylnych kołach.

Podczas mycia samochodu, jak też przy wykonywaniu czynności obsługowych, należy pamietać o starannym myciu poszczególnych elementów układu hamulcowego, Układ hamulcowy należy myć wyłącznie ciepłą wodą z dodatkiem środków czyszczących. Nie wolno do tego celu używać benzyny, oleju napędowego lub rozpuszczalników. Po wymyciu należy hamulec osuszyć sprężonym powietrzem w celu usunięcia resztek wody.

Hamulce tarczowe nie wymagają regulacji, ponieważ ich szczęki są samonastawne. Okresowo (np. podczas regulacji luzu łożysk) należy jedynie sprawdzać grubość nakładek ciernych szczęk. Nakładka cierna ma pośrodku głęboki rowek określający dopuszczalną wielkość jej zużycia. Jeżeli rowka nie widać, należy nakładki wymienić na nowe.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)