Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

DOCIĄGANIE ŚRUB GŁOWICY

Posted in Uncategorized  by admin
September 6th, 2016

W toku eksploatacji, a szczególnie w okresie docierania, konieczne jest dociąganie śrub głowicy.
Kolejność odkręcania i dokręcania śrub musi być ściśle zachowana, żeby nie dopuścić do zwichrowania powierzchni styku głowicy z blokiem silnika, z tym że odkręcanie i przykręcanie śrub głowicy powinno odbywać się stopniowo za pomocą klucza dynamometrycznego.
Samochody FIAT 850 wyposażone są w sprzęgło jednotarczowe suche, a tarcza sprzęgła jest wyłożona dwustronnie nitowaną okładziną cierną.
Docisk tarczy sprzęgła i pierścienia koła zamachowego zabezpiecza jedna centralna sprężyna płytkowa. Zastosowanie jej obniżyło w sposób wydatny liczbę części składowych sprzęgła i uprościło jego regulacje i obsługę,
Jedną z czynności obsługowych w odniesieniu do sprzęgła jest okresowe sprawdzenie ruchu jałowego łożyska oporowego, a tym samym i skoku jałowego pedału sprzęgła za pomocą zmiany długości cięgła. Sprawdzenie i regulację tego skoku przeprowadzać należy po każdych 5000 km przebiegu. Skok pedału sprzęgła powinien wynosić 35—40 mm, co odpowiada 2 mm luzu między łożyskiem oporowym sprzęgła a pierścieniem oporowym.
Zachowanie luzu na pedale sprzęgła jest bardzo istotne, ponieważ zapewnia pełny docisk wszystkich powierzchni pracujących sprzęgła.
Układ kierowniczy omawianych samochodów z uwagi na wysoce odpowiedzialne zadania, jakie ma do spełnienia w czasie jazdy, wymaga szczególnie pieczołowitej kontroli w okresie użytkowania.
Mechanizmy zwrotniczy i kierowniczy we wzajemnym funkcjonalnym powiązaniu, tworzą zespół elementów i części, które w toku użytkowania samochodu ulegają stopniowemu zużyciu. Układ kierowniczy w omawianych samochodach, gdy jest właściwie obsługiwany i doglądany, nie wykazuje zbyt poważnych odchyleń od normy nawet pod koniec przebiegu międzynaprawczego.
Przeguby drążków kierowniczych w omawianych modelach są szczelnie chronione przed kurzem i zanieczyszczeniami z zewnątrz. Są to elementy nierozbieralne i w razie zużycia podlegają wymianie na nowe. [przypisy: samochody, Samochody używane, samochody poleasingowe ]
Oba drążki poprzeczne mają cześć gwintowaną, przez pokręcanie której można je skracać lub wydłużać podczas regulacji zbieżności kół przednich.
Przeguby drążków kierowniczych nie wymagają smarowania przez cały okres eksploatac]i.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)