Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

CZYSZCZENIE ZBIORNIKA PALIWA

Posted in Uncategorized  by admin
September 7th, 2016

Zbiornik paliwa umieszczony jest z tyłu samochodu. Zdjęcie zbiornika, w celu oczyszczenia i wypłukania oraz ewentualnego zabezpieczenia przed korozją, jest czynnością skomplikowaną. Dlatego też należy dbać o to, aby wlewane paliwo było czyste. Najlepiej więc pobierać je bezpośrednio z dystrybutorów CPN.
Przynajmniej raz w ciągu roku (w okresie obsługi zimowej) należy przemyć zbiornik paliwa bez zdejmowania go z samochodu. W tym celu należy wjechać samochodem na kanał, gdy w zbiorniku znajduje się niewielka ilość paliwa, wykręcić śrubę spustową i resztki paliwa zlać do podstawionego naczynia. Następnie zbiornik należy przemyć benzyną nieetylizowaną, a po jej spuszczeniu jeszcze raz zbiornik przepłukać benzyną Etylina 94. W czasie płukania zbiornika należy lekko kołysać tyłem samochodu.
Jednocześnie z płukaniem zbiornika należy przedmuchać pompką do ogumienia przewód, prowadzący od zbiornika do pompy paliwa. Przewód nalezy przedmuchiwać od strony pompy, w kierunku zbiornika paliwa. [patrz też: NAPRAWA SZYB SAMOCHODOWYCH,warsztat samochodowy szczecin, Warsztat samochodowy Wrocław ]
Układ chłodzenia w zasadzie nie wymaga żadnej obsługi, gdyż jest hermetycznie zamknięty. Płyn zawarty w układzie chłodzenia w ilości 5,8 1 nie zamarza do temperatury —35 0 C, a w wersji samochodów przeznaczonych do krajów o zimnym klimacie do —45 o c.
Gdy silnik jest zimny, w zbiorniku wyrównawczym poziom płynu powinien utrzymywać się między kreska— mi z napisem „Mini” i „Maxi”. Jeżeli poziom płynu jest niższy, należy wykręcić gwintowany korek i uzupełnić zbiornik oryginalnym płynem do połowy. Trzeba niezwłocznie ustalić przyczynę ubytku płynu i w razie konieczności oddać samochód ” do naprawy w specjalistycznej stacji obsługi. Po jakiejkolwiek naprawie, podczas której układ chłodzenia został choćby częściowo opróżniony, należy napełnić go odpowiednią ilością oryginalnego płynu przeciwmroźnego.
Co dwa lata lub co 30 000 km przebiegu należy przeprowadzać przegląd układu chłodzenia (opróżnienie, oczyszczenie, sprawdzenie i napełnienie). Oprócz tego należy systematycznie sprawdzać, czy nie ma wycieków i jaki jest poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym.
Jeżeli podczas jazdy lampka kontrolna temperatury cieczy chłodzącej będzie wskazywała nadmierny wzrost temperatury, należy zatrzymać samochód i sprawdzić poziom płynu oraz naciąg paska klinowego napędzającego pompę wody. W razie braku oryginalnego płynu chłodzącego, można go zastąpić doraźnie wodą. Należy do połowy napełnić zbiorniczek wyrównawczy, a następnie po ostygnięciu silnika odkręcić kluczem do świec korek chłodnicy i poziom płynu uzupełnić również wodą.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)