Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

CZYSZCZENIE POMPY PALIWA

Posted in Uncategorized  by admin
September 7th, 2016

Pompa paliwa znajduje się po prawej stronie silnika u dołu na kadłubie. Aby usunąć zanieczyszczenia z wnętrza pompy, należy odkręcić kluczem płaskim 9 mm śrubę, zdjąć pokrywke, pod którą znajduje się siatka filtracyjna, oczyścić wnętrze miękkim małym pędzelkiem i przemyć benzyną. Przy składaniu należy zwrócić uwagę na właściwe ułożenie uszczelki oraz prawidłowe dokręcenie śrub.

W celu wymiany uszkodzonej przepony, wkrętakiem należy Odkręcić 6 śrub mocujących kadłub do części dolnej pompy.

Aby właściwie wykonać operację wymiany przepony, zaleca się wymontować pompę z kadłuba. W tym celu wkrętakiem trzeba odkręcić 2 śruby mocujące pompę do kadłuba. Wyjąć pompę przekręcając ją 0 90 0 w stosunku do położenia w kadłubie.

Zbiornik paliwa umieszczony jest w przedniej części nadwozia przed przednią osią. Wybudowanie zbiornika jest czynnością prostą, wystarczy odkręcić 2 śruby kluczem płaskim 10 mm i wyjąć zbiornik, przedtem jednak należy odłączyć przewód od czujnika poziomu paliwa i zdjąć przewód doprowadzający paliwo. [przypisy: samochody dostawcze, samochody policyjne, szyby samochodowe ]

Pozostałość paliwa spuszcza się przez otwór spustowy znajdujący się w dnie zbiornika. gruba otworu spustowego dostępna jest po wyjęciu zbiornika. Zbiornik należy płukać benzyną. Jednocześnie trzeba przedmuchać przewód doprowadzający paliwo do pompy. W tym celu odkręca się go od pompy paliwa i przedmuchuje pompką do ogumienia. Czynność czyszczenia zbiornika zaleca sie wykonywać raz w roku (lub po przebiegu 10 000 km).

W tym celu należy podnieść samochód, zdjąć koła i zaczynając od przedniego zawieszenia wymontować amortyzatory. Odkręcić górną śrubę tłoczyska, następnie odkręcić dolną Śrubę mocującą amortyzator do wahacza, a amortyzator wyjąć od dołu.

Amortyzator napełnia się płynem amortyzatorowym. Montaż amortyzatorów do samochodu odbywa się w odwrotnej kolejności.

Zużyty olej należy spuszczać zaraz po powrocie z drogi: kiedy zespół napędowy jest nagrzany. Do spuszczania oleju z przekładni służy ten sam klucz, co do spuszczania oleju z silnika. Korek spustowy oleju znajduje się z lewej strony u dołu, a korek wlewowy znajduje się na tylnej Ściance przekładni.

Przekładnie napełnia się świeżym olejem SAE 80 w ilości ok. 1,75 1 (odpowiednik polski Hipol 10). Właściwy poziom oleju należy sprawdzać przez otwór kontrolny, odkręcając kluczem płaskim 14 mm Śrubę kontrolną, która znajduje się z odwrotnej strony przekładni.

Po uzupełnieniu oleju trzeba zakręcić korek wlewu i kontrolny do oporu. Wymianę oleju przeprowadza się co 15 000 km.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)