Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

CZYSZCZENIE I REGULACJA GAŹNIKA

Posted in Uncategorized  by admin
September 7th, 2016

Zużyty olej wymienia się w zasadzie co 7500 km, jeśli samochód jest eksploatowany w normalnych warunkach.

Zaleca się wymianę oleju przed nastaniem zimy, a szczególnie po zimie, jeżeli nawet samochód nie przejechał 7500 km.

Olej należy spuszczać natychmiast po powrocie z dłuższej jazdy, gdy silnik jest dobrze nagrzany. Korek spustu, znajdujący się w dolnej części silnika, odkręca się kluczem sześciokątnym wewnętrznym. Gdy olej wycieknie, należy odkręcić również pokrywę i przemyć sitko w benzynie. Wraz z wymianą oleju wymienia się jednocześnie wkład filtru oleju na nowy. Korpus filtru oleju znajduje się z prawej strony ponad miską olejową. [hasła pokrewne: samochody dostawcze, samochody policyjne, szyby samochodowe ]

Pokrywa korpusu filtru przykręcona jest centralnie jedną śrubą, którą należy odkręcać kluczem płaskim 14 mm. Przy zakładaniu pokrywy filtru należy zwrócić uwagę na właściwe ułożenie pierścieni uszczelniających. Po przykręceniu pokrywy filtru i korka spustowego wlewa sie świeży olej w ilości 3 l  tej samej marki. W przypadku zmiany gatunku oleju na inny, układ smarowania należy starannie przepłukać.

Gaźnik samochodu NSU 1000 w czasie eksploatacji nie wymaga specjalnych czynności obsługowych. Bez specjalnej potrzeby nie należy gaźnika rozbierać, ale w przypadku przedostania się brudu należy po zdjęciu filtru powietrza odkręcić wszystkie dysze i przedmuchać je sprężonym powietrzem. Jeżeli to nie pomaga, trzeba oddać gaźnik do warsztatu, który przeprowadzi oczyszczenie dokładne. W gaźniku można we własnym zakresie jedynie wyregulować bieg jałowy silnika.

Bieg jałowy reguluje się następująco: najpierw trzeba nagrzać silnik, wkręt regulacyjny Ą mieszanki biegu jałowego B wkręcić do oporu, a potem odkręcić go o ćwierć obrotu w lewo.

Obsługa filtru powietrza zbiega się w zasadzie z okresową wymianą oleju w silniku. W warunkach jazdy po drogach bardzo zapylonych pożądane jest, aby olej w filtrze zmieniać częściej. Sygnałem do wymiany oleju jest gruba warstwa szlamu i zanieczyszczenia na jego dnie. Zanieczyszczenie filtru należy sprawdzać po prostu palcem lub czystym patyczkiem. Zdjęcie filtru nie nastręcza żadnych trudności. W tym celu odkręca się wkrętakiem gaźniku, odkręca śrubę skrzydełkową, ściąga i zdejmuje filtr. Filtr należy umyć w benzynie ekstrakcyjnej i osuszyć jego elementy w strumieniu powietrza. Po wymyciu i wysuszeniu elementów filtru napełnia się jego zbiornik świeżym olejem silnikowym SAR 20, aż do wypełnienia czerwonej części dna (około 150 cm).

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)