Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Aparat zapłonowy

Posted in Uncategorized  by admin
September 7th, 2016

Wymiana styków przerywacza lub regulacja odstępu między nimi powoduje konieczność ustawienia zapłonu. Czynność tę ułatwia płytka przykręcona do pokrywy napędu rozrządu oraz nacięcie na kole pasowym wału korbowego. Gdy tłok pierwszego cylindra znajduje się w położeniu zwrotu zewnętrznego podczas suwu sprężania, nacięcie na kole pasowym powinno znajdować się dokładnie naprzeciw zęba płytki.
Do samochodu R8 wytwórnia zaleca świece zapłonowe AC 44 F lub MARCHAL 35, a do samochodu RIO świece AC 44 F, MARCHAL 36 lub CHAMPION L85. Swiece zapłonowe mają gwint 14 mm. Prawidłowy odstęp między elektrodami Świec powinien wynosić dla RB mm, a dla RIO 0,5+0,7 mm.
Po przebiegu każdych 10 000 km świece należy wykręcić, oczyścić i sprawdzić odległość między elektrodami. Wytwórnia zaleca czyszczenie świec przez piaskowanie. Odstęp między elektrodami sprawdza się szczelinomierzem drucikowym i w razie potrzeby reguluje się doginając zewnętrzną elektrodę świecy. [patrz też: NAPRAWA SZYB SAMOCHODOWYCH,warsztat samochodowy szczecin, Warsztat samochodowy Wrocław ]
Przed wkręceniem świecy do silnika zaleca się przetrzeć jej gwint grafitem miękkiego ołówka, co później znacznie ułatwia jej wykręcenie. Wytwórnia zaleca również, aby świecę wkręcać początkowo ręką, gdyż łatwiej jest w ten sposób wyczuć, czy świeca wkręca się prawidłowo. Unika się dzięki temu ryzyka uszkodzenia gwintu w głowicy.
Prawidłowo dobrane świece jednej z podanych wytwórni powinny pracować niezawodnie do 30 000 km przebiegu samochodu. Po tym okresie zaleca się wymienić je na nowe, jeżeli oczywiście wcześniej nie ulegną one jakimkolwiek uszkodzeniom.
Sprawdzając lub wymieniając Świece zapłonowe należy jednocześnie oczyścić przewody zapłonowe oraz ich końcówki. Przy Okazji sprawdzić też stan izolacji przewodów. Uszkodzone przewody należy koniecznie wymienić na nowe. Na rysunku 7.33 pokazano kolejność połączenia przewodów od rozdzielacza do Świec zapłonowych.
Wymiana żarówek w reflektorach nie jest czynnością kłopotliwą i dlatego może i powinien umieć wykonać ją każdy. Przede wszystkim trzeba zdjąć ramkę ozdobną. W tym pociągnąć za języczek pokazany strzałką na rysunku odciągnąć zatrzask i wyjąć cały zespół optyczny. Zdjąć wtyczkę z kołnierza żarówki, po czym zwolnić zatrzaski sprężynowe i wyjąć żarówkę. Założyć nową żarówkę starannie oczyszczoną. Garbik na kołnierzu żarówki zapobiega niewłaściwemu jej ustawieniu. Po wymianie żarówki należy sprawdzić ustawienie reflektora. W niektórych samochodach zespół optyczny wyposażony jest w dźwigienkę obrotową służącą do zmiany strony asymetrycznych świateł (np. po przejechaniu granicy kraju o odmiennym kierunku ruchu.) Należy wówczas wykonać te same czynności, co przy wymianie żarówki. Wyjąć żarówkę, obrócić dźwigienkę według wskazówek, włożyć żarówkę.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)