Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Zawory wdechowe

Posted in Uncategorized  by admin
September 7th, 2016

W celu właściwego ustawienia zaworów wydechowych w pozycji otwarcia, po wykręceniu świec zapłonowych można bez żadnych trudności obrócić wał rozrządu silnika za pomocą paska klinowego.
Po zakończeniu regulacji należy założyć uszczelkę i pokrywe, a następnie dokręcić nakrętki pokrywy głowicy. Nakrętki pokry0wy głowicy powinny być dokręcone na tyle mocno, aby nie było wycieków oleju, ale jednocześnie z pewnym wyczuciem, aby nie uszkodzić uszczelki.Napęd rozrządu przenoszony jest za pomocą łańcucha. W przypadku zbyt hałaśliwej pracy łańcucha, co jest bardzo łatwo uchwytne słuchowo, ze względu na cienką pokrywę napędu rozrządu, należy wymienić łańcuch. Na ogół zużywa się on po przebiegu ok. 40 000 km. Zakładając nowy łańcuch trzeba pamiętać o właściwym ustawieniu kół łańcuchowych. Na bocznej płaszczyźnie kół łańcuchowych wybite są kropki. Prosta przechodząca przez środki kół łańcuchowych musi przechodzić rów— nie przez punkty wybite na ich bocznych płaszczyznach.
Skrzynka biegów oraz przekładnia główna wraz z mechanizmem różnicowym znajdują się we wspólnej obudowie. Mają jeden wspólny otwór wlewowy i jeden wspólny otwór do spuszczania zużytego oleju.
W otwór wlewowy, a jednocześnie kontrolny, wkręcona jest śruba A z łbem kwadratowym, którą należy odkręcać i spuszczać niezwłocznie po powrocie z drogi kiedy samochód jest jeszcze dobrze nagrzany. [przypisy: NAPRAWA SZYB SAMOCHODOWYCH,warsztat samochodowy szczecin, Warsztat samochodowy Wrocław ]
Olej należy wlewać na kanale, gdy samochód ustawiony jest poziomo. Otwór wlewowy A jest jednocześnie otworem kontrolnym i dlatego wlewając pomału olej należy uważać na moment, gdy zacznie się przelewać, co oznacza, że obudowa skrzynki biegów i przekładni głównej zostały napełnione całkowicie świeżym olejem. Po napełnieniu obudowy korek należy silnie dokręcić.
Do skrzynki biegów i przekładni głównej według zaleceń wytwórni należy używać oleju hipoidalnego SAE 80 EP. Zastępczym krajowym odpowiednikiem tego oleju jest olej Hipol 10. Kontrolę poziomu oleju należy przeprowadzać co 5000 km, a wymiane — co 10 000 km przebiegu samochodu.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)